Архів сайта |
Грудень 2024 (2) Серпень 2024 (1) Травень 2024 (4) Березень 2024 (1) Лютий 2024 (7) |
Цей Закон, вважають представники органів місцевого самоврядування всієї України, надає Урядові безпрецедентно широкі повноваження визначати адміністративні центри та затверджувати території територіальних громад без погоджень таких рішень ані з органами місцевого самоврядування, ані з місцевими органами виконавчої влади. Положення Закону суперечать статті 5 Європейської хартії місцевого самоврядування, відповідно до якої зміни територіальних кордонів органів місцевого самоврядування не можуть здійснюватися без попереднього з’ясування думки відповідних місцевих громад. |
Українська асоціація районних та обласних рад звертає увагу гаранта Конституції, що низка положень нового закону суперечить чинному законодавству. Зокрема, у листі сказано: «Слід звернути увагу, що норми прийнятого Закону містять ознаки невідповідності Конституції України та створюють колізії із чинними актами законодавства. Так, в основу прийнятого Закону покладено ідею, відповідно до якої об’єднана територіальна громада визнається елементом системи адміністративно-територіального устрою, що не відповідає змісту статті 133 Конституції України. Нові поняття «адміністративний центр територіальної громади» та «територія територіальної громади», якими доповнено Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні», створюють колізії із аналогічними поняттями, закріпленими в Законі України «Про добровільне об’єднання територіальних громад». Наділення Уряду повноваженнями щодо визначення територій територіальних громад не узгоджується зі змістом пункту 29 частини першої статті 85 Конституції України, за якою утворення і ліквідація районів, встановлення і зміна меж міст є компетенцією парламенту. Одночасно з цим, слід зазначити, що покладення на Уряд повноважень щодо визначення адміністративних центрів територіальних громад не узгоджується з положеннями Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад», відповідно до статті 7 якого визначення адміністративного центру об’єднаної територіальної громади відбувається за рішеннями сільських, селищних, міських рад, що об’єднуються». Також УАРОР підкреслює: «Українська асоціація районних та обласних рад також вважає, що поданий Вам на підпис Закон суперечить статті 5 Європейської хартії місцевого самоврядування, не відповідає нормам і принципам, закріпленим у статтях 5, 7, 8, 85, 92, 132, 133, 140 Конституції України, та створює колізію із нормами Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад», що у подальшому стане приводом для ініціювання звернення до Конституційного Суду України з метою визначення конституційності цього Закону» |
![]() ![]() |
Джерело: УАРОР |