Українська асоціація районних та обласних рад звертає увагу гаранта Конституції, що низка положень нового закону суперечить чинному законодавству. Зокрема, у листі сказано:
«Слід звернути увагу, що норми прийнятого Закону містять ознаки невідповідності Конституції України та створюють колізії із чинними актами законодавства. Так, в основу прийнятого Закону покладено ідею, відповідно до якої об’єднана територіальна громада визнається елементом системи адміністративно-територіального устрою, що не відповідає змісту статті 133 Конституції України.
Нові поняття «адміністративний центр територіальної громади» та «територія територіальної громади», якими доповнено Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні», створюють колізії із аналогічними поняттями, закріпленими в Законі України «Про добровільне об’єднання територіальних громад».
Наділення Уряду повноваженнями щодо визначення територій територіальних громад не узгоджується зі змістом пункту 29 частини першої статті 85 Конституції України, за якою утворення і ліквідація районів, встановлення і зміна меж міст є компетенцією парламенту.
Одночасно з цим, слід зазначити, що покладення на Уряд повноважень щодо визначення адміністративних центрів територіальних громад не узгоджується з положеннями Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад», відповідно до статті 7 якого визначення адміністративного центру об’єднаної територіальної громади відбувається за рішеннями сільських, селищних, міських рад, що об’єднуються».
Також УАРОР підкреслює:
«Українська асоціація районних та обласних рад також вважає, що поданий Вам на підпис Закон суперечить статті 5 Європейської хартії місцевого самоврядування, не відповідає нормам і принципам, закріпленим у статтях 5, 7, 8, 85, 92, 132, 133, 140 Конституції України, та створює колізію із нормами Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад», що у подальшому стане приводом для ініціювання звернення до Конституційного Суду України з метою визначення конституційності цього Закону»
|