Архів сайта |
Травень 2024 (4) Березень 2024 (1) Лютий 2024 (7) Грудень 2023 (4) Травень 2023 (2) |
Звіт про виконання протягом 2015 року «Програми зайнятості населення Хмельницького району на період до 2017 року»
ПРОЕКТ
УКРАЇНА
ХМЕЛЬНИЦЬКА РАЙОННА РАДА
VІІ скликання
П’ята сесія
РІШЕННЯ
від 02 березня 2016 року № -5/2016
м. Хмельницький
Звіт про виконання протягом 2015 року
«Програми зайнятості населення
Хмельницького району на період до 2017 року»
Керуючись пунктом 16 частини 1 статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», заслухавши звіт про виконання протягом 2015 року «Програми зайнятості населення Хмельницького району на період до 2017 року», районна рада
ВИРІШИЛА:
1. Звіт про виконання протягом 2015 року «Програми зайнятості населення Хмельницького району на період до 2017 року» взяти до відома.
Голова ради Ю. Мельник
Звіт про виконання протягом 2015 року
«Програми зайнятості населення Хмельницького району на період до 2017 року»
Протягом 2015 року структурними підрозділами районної державної адміністрації, та іншими відповідальними виконавцями вживалися заходи спрямованні на виконання Програми зайнятості населення Хмельницького району на період до 2017 року.
Протягом звітного періоду проводилася виважена та відповідальна соціальна політика, спрямована на сприяння забезпеченню продуктивної зайнятості населення, підвищення його рівня життя, запровадження ефективних економічних та організаційно–правових механізмів, спрямованих на розширення сфери застосування праці, зменшення обсягів тіньової зайнятості, підвищення якості та конкурентоспроможності робочої сили, зростання ролі соціального партнерства у здійсненні заходів щодо поліпшення ситуації на ринку праці, посилення соціального захисту безробітних.
Найменування заходу |
Проведена робота протягом 2015 року |
1 |
2 |
1. Розширення сфери застосування праці та стимулювання заінтересованості роботодавців у створенні нових робочих місць: (підвищення заінтересованості роботодавців у створенні нових робочих місць, посилення мотивації до легальної продуктивної зайнятості, підвищення рівня зайнятості сільського населення, сприяння працевлаштуванню молоді у сільській місцевості; сприяння підвищенню підприємницької ініціативи громадян, посилення співпраці виконавців державних цільових програм і Державної служби зайнятості України з метою укомплектування безробітними створених робочих місць; сприяння організації та виконанню громадських та інших робіт тимчасового характеру) |
|
Взаємодіяти зі всіма сторонами соціального партнерства щодо вирішення питань зайнятості шляхом проведення „круглих столів”, семінарів, засідань координаційних комітетів сприяння зайнятості населення, прес-конференцій, тощо. |
Забезпечена взаємодія зі всіма сторонами соціального партнерства щодо вирішення питань зайнятості шляхом проведення „круглих столів”, семінарів, засідань координаційних комітетів сприяння зайнятості населення, прес-конференцій, тощо. Протягом 2015 року проведено 4 засідання районної тристоронньої соціально-економічної ради, на яких розглянуто стан виконання заходів передбачених районною програмою зайнятості населення на період до 2017 року та прийнято рішення сприяти ефективному вирішенню проблем професійної підготовки робітничих кадрів, 3 семінар-наради з керівниками підприємств, фізичними особами-підприємцями району, у яких взяли участь керівники підприємств, фізичні особи-підприємці. |
Для зняття напруги на ринку праці постійно організовувати зустрічі з керівниками підприємств, установ, організацій з метою подання ними до центру зайнятості достовірної інформації про наявність вільних робочих місць (посад). |
|
З метою сприяння розвитку сфери малого бізнесу, самостійної зайнятості залучати незайнятих громадян до інформаційних семінарів з підприємницької діяльності, орієнтації на підприємництво. Організовувати навчання основам підприємницької діяльності з професій, орієнтованих на самостійну зайнятість. |
Основними заходами активної політики зайнятості є працевлаштування на вільні та новостворені робочі місця, організація громадських та інших робіт тимчасового характеру, професійна підготовка, перепідготовка або підвищення кваліфікації. Заходами активної політики зайнятості населення охоплено 617 осіб, а це складає майже 62% від зареєстрованих безробітних у службі зайнятості. За сприянням служби зайнятості у 2015 році працевлаштовано 344 безробітних. Частка працевлаштованих безробітних у загальній кількості зареєстрованих в центрі зайнятості 34,4% (середньо обласна - 33,6%). 87 особам надано послуги з питань організації підприємницької діяльності та ведення власної справи. Внаслідок проведеної роботи щодо орієнтації безробітних громадян на самозайнятість 18 безробітним одноразово виплачено допомогу по безробіттю для організації підприємницької діяльності на загальну суму 326288 грн. Право на компенсацію єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування отримали 5 роботодавців-суб’єктів малого підприємництва за працевлаштування 15 безробітних на нові робочі місця (3 працівників у юридичних осіб, 12 – у фізичних осіб-підприємців).. |
3 метою ефективного використання робочих місць інформувати населення та надавати консультації громадянам з питань законодавства про зайнятість та можливості самореалізації на ринку праці. |
Приватним підприємцям та найманим працівникам надається інформаційно-методична допомога з питань укладення трудових договорів та надаються роз’яснення щодо соціального захисту працюючих, на який не будуть мати права у разі їх перебування на робочому місці без належного оформлення. З метою посилення інформаційно-роз’яснювальної роботи серед роботодавців щодо легалізації зайнятості районною службою зайнятості проводяться семінари, конференції, індивідуальні тренінги за участю роботодавців, соціальних партнерів та громадських організацій. У районній газеті «Прибузька зоря» публікуються статті, в яких висвітлені питання значимості для громадян оформлення трудових відносин, впливу трудової діяльності на пенсійне забезпечення, а також проблеми легалізації «тіньової» зайнятості у районі. Протягом 2015 року управлінням соціального захисту населення райдержадміністрації надруковано 20 статей із висвітлення проблем та перспектив ринку праці, легалізації «тіньової» зайнятості та з питань додержання мінімальних гарантій в оплаті праці. У 2015 році районним центром зайнятості на Web-портал Хмельницької обласної служби зайнятості, на сайт Хмельницької райдержадміністрації та в районну газету «Прибузька зоря» подано для розміщення 28 матеріалів та публікацій. |
З метою сприяння зайнятості населення створення умов для запровадження гнучких форм зайнятості: визначити об’єкти та види загальнодержавних оплачуваних громадських робіт. |
У 2015 році на території Хмельницького району діяло розпорядження голови Хмельницької райдержадміністрації №01/2015-р від 13.01.2015 року «Про затвердження переліку видів оплачуваних громадських робіт в установах та організаціях, що мають суспільно корисну спрямованість, відповідають потребам громади, району та сприяють їх соціальному розвитку в 2015 році». Цим розпорядженням визначено об’єкти та перелік видів оплачуваних громадських робіт, визначено основні напрями їх організації, обсяги робіт та джерела фінансування, посилено соціальну спрямованість громадських робіт Протягом 2015 року за направленням Хмельницького районного центру зайнятості участь у громадських та інших роботах тимчасового характеру брали 110 осіб (11% до кількості безробітних, що перебували на обліку в центрі зайнятості), в тому числі 19 - за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття на паритетній основі. Безробітні виконували роботи по благоустрою та озелененню населених пунктів, впорядкуванню сільських кладовищ, придорожніх смуг, різні підсобні роботи. В територіальному центрі соціального обслуговування (надання соціальних послуг) смт.Чорний Острів організовано роботи щодо інформування населення про порядок отримання житлових субсидій, де безробітні також допомагали впорядковувати відповідну документацію. Районний центр зайнятості використовує всі наявні можливості для тимчасового працевлаштування незайнятих осіб, вдосконалюючи організацію оплачуваних громадських робіт, і тим самим зменшує соціальну напругу на ринку праці. |
Виділити 50 % коштів з районного бюджету з метою залучення безробітних (5 осіб) для роботи з роз’яснення та оформлення житлових субсидій в територіальних центрах соціального обслуговування (надання соціальних послуг) за напрямком “Інформування населення про порядок отримання житлових субсидій та робота з документацією” для оплати праці. |
В територіальному центрі соціального обслуговування (надання соціальних послуг) смт. Чорний Острів для роботи з роз’яснення та оформлення житлових субсидій за напрямком “Інформування населення про порядок отримання житлових субсидій та робота з документацією” для оплати праці залучено 10 безробітних. За рахунок районного бюджету профінансовано 9378,58 тис.грн.
|
З метою підвищення рівня легалізації зайнятості громадян вжити заходів щодо виявлення осіб, зайнятих у сфері підприємництва без належного оформлення трудових відносин |
З метою підвищення рівня легальної зайнятості громадян та підвищення рівня середньої заробітної плати проводяться заходи щодо виявлення осіб, зайнятих у сфері підприємництва без належного оформлення трудових відносин та інформаційно-роз’яснювальна робота з керівниками підприємств, фізичними особами-підприємцями щодо необхідності легального працевлаштування працівників, підвищення рівня середньої заробітної плати та недопущення порушень вимог чинного трудового законодавства України. Протягом 2015 року Хмельницькою ОДПІ ГУ ДФС у Хмельницькій області, управлінням Держпраці у Хмельницькій області та районною робочою групою з питань легалізації виплати заробітної плати і зайнятості населення було проведено 6 обстежень з метою легалізації виплати заробітної плати у фізичних осіб-підприємців. За результатами обстежень виявлено 12 порушень вимог чинного трудового, податкового законодавства. Виявлено 8 нелегально працюючих осіб, які працювали без оформлення трудових відносин. |
Максимально зберігати наявні та забезпечити умови для створення нових робочих місць. Сприяти залученню інвестицій у галузях економіки на створення нових робочих місць.
|
Відповідно до Закону України «Про зайнятість населення», Програми зайнятості населення Хмельницького району на період до 2017 року відповідальними виконавцями вживаються заходи спрямованні на розширення ринку праці шляхом створення нових високопродуктивних робочих місць. Здійснюються заходи по подальшому соціально-економічному розвитку району шляхом залучення зовнішніх і внутрішніх інвестицій. Розробляється інвестиційний паспорт району. Згідно чинного законодавства надаються пільги (місцеві податки, пільгові умови оренди тощо) суб’єктам господарювання, що впроваджують інвестиційні проекти, які мають стратегічне значення для економічного розвитку регіону, та реалізують соціальні проекти відповідних адміністративних територій. Представники райдержадміністрації виконкомів селищних, сільських рад беруть участь у програмах підвищення кваліфікації у сфері інвестиційної діяльності, ініційованих центральними органами виконавчої влади, міжнародними та всеукраїнськими організаціями. Станом на 1 жовтня 2015 року в економіку району було спрямовано 3795,5 тис. дол. США прямих іноземних інвестицій, темп росту до відповідного періоду попереднього року складає – 88,8 %. Приріст прямих іноземних інвестицій до початку року склав (-480,8) тис.дол. США. Обсяг прямих іноземних інвестицій на одну особу наростаючим підсумком з початку інвестування станом на 1 жовтня 2015 року становить – 72,3 дол. США. За січень-вересень 2015 року освоєно капітальних інвестицій в сумі 150001 тис.грн. Проводиться реконструкція тваринницьких приміщень на 300 гол. ВРХ у СТОВ «Шумовецьке» с. Шумівці та на 250 гол. ВРХ в ТОВ «Волочиськ Агро» ВП АФ «Хлібороб» с. Жучківці. Також реконструюється свинокомплекс на 1250 гол свиней у ПП «Аграрна компанія 2004» с. Гвардійське. |
Сприяти самостійній зайнятості населення шляхом виділення земельних ділянок для ведення особистих селянських фермерських господарств. |
Земельні ділянки для ведення особистих селянських фермерських господарств виділяються в установленому законом порядку. |
Підтримувати домашні господарства, створювати стимули для роботи на селі, підвищувати престиж селянської праці шляхом надання фінансової підтримки новоствореним фермерським господарствам з місцевого бюджету та надання безвідсоткової позики . |
Забезпечується розвиток інфраструктури малого бізнесу у районі шляхом підтримки місцевих та галузевих рад підприємців, проведення семінарів, тренінгів та інших просвітницьких заходів з актуальних питань підприємницької діяльності. Виробники Хмельницького району мають можливість реалізовувати продукцію власного виробництва в торгівельній мережі м. Хмельницького та на ярмарках, які проводяться у населених пунктах Хмельницького району, а саме: - у постійно-діючій виставці-ярмарку у м. Хмельницькому по Львівському шосе беруть участь: СТОВ “Хорост-Поділля” – яйця, філія ПАТ ДПЗКУ “Богданівецький комбінат хлібопродуктів” – борошно, ДП «Глорія» – фрукти; - на території ринку “Ранковий” по вул. Кам’янецькій надано 7 торгових місць приватним підприємцям, що займаються розвитком свинарства для щоденної торгівлі м’ясом власного виробництва за цінами виробника; - в населених пунктах Хмельницького району відбуваються сільськогосподарські ярмарки на яких реалізовується продукція місцевих виробників. Ціни на ярмарку нижче ніж у роздрібній торговельній мережі та на продовольчих ринках. В заходах приймають участь: ТОВ “Мальма”, СТОВ “Хорост-Поділля”, СФГ “Надія”, СТОВ “Шумовецьке” та інші. Громада району та обласного центру має змогу у достатній кількості придбати макаронні вироби, муку, хліб, ковбаси, сири, саджанці, овочі та інші продукти. Проводяться заходи із залучення суб’єктів підприємницької діяльності для участі в програмі перепідготовки управлінських кадрів для сфери підприємництва. Створено базу даних підприємців, які бажають взяти участь у стажуванні за кордоном. Інформацію про Програму з перепідготовки управлінських кадрів розміщено на офіційному сайті райдержадміністрації, також поширено серед підприємств, які мають найвагоміший вплив на розвиток економіки району. Центром зайнятості у звітному періоді проведено понад 380 інформаційних та тематичних семінарів різної тематики з метою формування адекватного ставлення безробітних до можливостей свого працевлаштування, підвищення мотивації до праці та легальної зайнятості, орієнтації на підприємництво, отримання актуальних на ринку праці професій тощо. |
Сприяти розвитку інфраструктури малого бізнесу у районі шляхом підтримки місцевих та галузевих рад підприємців, проведення семінарів, тренінгів та інших просвітницьких заходів з актуальних питань підприємницької діяльності. Сприяти підготовці, перепідготовці, підвищенню кваліфікації кадрів для малого підприємництва та залученню представників малого підприємництва до участі у програмі «Українська ініціатива» |
|
Сприяти зайнятості сільського населення шляхом створення сприятливих умов для розвитку сільського туризму, активізувати підприємницьку ініціативу і повернення молоді на село. Сприяти популяризації туристичних маршрутів: м.Хмельницький – с. Гвардійське (Дуга Струве, Костел, ) с. Гелетинці – м. Хмельницький; м.Хмельницький – смт. Чорний Острів – (музей Л.І. Глібова, Костел) –с. Катеринівка (Дуга Струве) – м. Хмельницький; Проведення реконструкції історичної пам’ятки культури – маєтку графа Пшездецького, смт. Чорний Острів) |
Протягом 2015 року проведено 8 семінарів з безробітними з питань організації зеленого туризму (загальна кількість учасників 83, з них 70 – жителі сільської місцевості, 45 – жінки, 17 – молодь віком до 35 років); В Хмельницькому районі перспективним є напрямок розвитку сільського зеленого туризму, зокрема: 1. Вдосконалення діяльності туристичних маршрутів, які розроблені в районі, а саме: - Хмельницький – Гвардійське (Дуга Струве, Костел) – Гелетинці (харчування, нічліг в гостинному дворі) – Хмельницький; -Хмельницький – Чорний Острів (літературно – краєзнавчий музей поета-байкаря Л.І. Глібова, Костел) – Катеринівка (Дуга Струве) – Хмельницький; 2. Постійний збір матеріалів для випуску рекламної продукції по даних туристичних маршрутах; 3. Реконструкція історичної пам’ятки культури ХVІІІ століття – маєтку графа Пшездецького (нині приміщення дитячої музичної школи та музею Л.І. Глібова в смт. Чорний Острів). 4. Активізація роботи по відкриттю агроосель на території Ружичанської сільської ради (в селах Ружичанка та Карпівці). |
Проводити роз’яснення чинного законодавства з роботодавцями-фізичними особами щодо ведення соціально-відповідального бізнесу, легалізації «тіньової» зайнятості. |
Приватним підприємцям та найманим працівникам надається інформаційно-методична допомога з питань укладення трудових договорів та надаються роз’яснення щодо соціального захисту працюючих, на який не будуть мати права у разі їх перебування на робочому місці без належного оформлення. З метою посилення інформаційно-роз’яснювальної роботи серед роботодавців щодо легалізації зайнятості у районній газеті «Прибузька зоря» публікуються статті, в яких висвітлені питання значимості для громадян оформлення трудових відносин, впливу трудової діяльності на пенсійне забезпечення, а також проблеми легалізації «тіньової» зайнятості у районі. Протягом 2015 року розповсюджено інформативний буклет по питанням оплати праці, легалізації трудових відносин, оформлення та реєстрації колективних договорів, на веб-сторінці Хмельницької райдержадміністрації та в районній газеті “Прибузька зоря” розміщено 20 матеріалів із висвітлення проблем та перспектив ринку праці, легалізації “тіньової” зайнятості та з питань додержання мінімальних гарантій в оплаті праці. У квітні 2015 року проведено семінар-нараду з питань охорони праці та оплати праці з нагоди проведення в районі заходів до Дня охорони праці, у якій взяли участь 49 керівників та спеціалістів підприємств, установ та організацій різних форм власності та господарювання, а також фізичні особи-підприємці. Під час даного заходу розглянуто питання стану оплати праці у суб’єктів господарювання району та посилення відповідальності роботодавців за порушення законодавства про працю. У липні 2015 року проведено нараду із сільськогосподарськими виробниками щодо дотримання мінімальних гарантій в оплаті праці, легалізації «тіньової» заробітної плати і зайнятості населення, щодо стану ринку праці на сільськогосподарських підприємствах району, у якій взяли участь 31 керівник підприємств агропромислового комплексу. У вересні 2015 року проведено нараду з питань оплати та охорони праці, на яку запрошені керівники підприємств, фізичні особи-підприємці. Під час даного заходу керівників підприємств ознайомлено з питаннями дотримання мінімальних гарантій в оплаті праці, легалізації «тіньової» зайнятості населення та посилення відповідальності роботодавців за порушення законодавства про працю. З метою підвищення рівня середньої заробітної плати на підприємствах району, із врахуванням інформації Хмельницької об’єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Хмельницькій області направлено листи 71 керівнику підприємств, фізичним особам-підприємцям щодо необхідності забезпечення мінімальних гарантій в оплаті праці, індексації заробітної плати у встановленому законом порядку та поступового підвищення рівня середньої заробітної плати. З метою інформування роботодавців щодо ведення соціально відповідального бізнесу, легалізації “тіньової” зайнятості, детінізації заробітної плати найманих працівників, можливостей служби зайнятості протягом 2015 року Хмельницьким районним центром зайнятості проводились масові заходи за участю роботодавців та соціальних партнерів. Було проведено 34 семінари, якими охоплено 249 роботодавців. Управлінням Пенсійного фонду України в Хмельницькому активно проводиться інформаційно-роз'яснювальна робота у трудових колективах району з питань своєчасності сплати внесків до Пенсійного фонду, наслідків виплати заробітної плати "в конверті" та змін в пенсійному законодавстві, зокрема проведено 95 зустрічей для 1771 працівника, проведено 15 зустрічей з 425 безробітними в районному центрі зайнятості, а також 7 зустрічей в Бахматовецькому будинку-інтернаті, Ч.Острівському і Хмельницькому територіальних центрах, в соціальному гуртожитку та центрі для молодих матерів з підопічними закладів та із соціальними працівниками. Хмельницькою ОДПІ проводиться роз’яснювальна робота з роботодавцями щодо ведення соціально відповідального бізнесу, легалізації “тіньової” зайнятості, детінізації заробітної плати найманих працівників. В процесі постановки на облік платників податків-фізичних осіб проводяться співбесіди щодо необхідності реєстрації найманих працівників (в залежності від видів діяльності). |
Забезпечити інформування управління Держпраці у Хмельницькій області про підприємства, організації, установи району, які подають інформацію про вільні робочі місця з рівнем заробітної плати, нижчим за мінімальний розмір. |
Забезпечується інформування управління Держпраці у Хмельницькій області про підприємства, організації, установи району, які подають інформацію про вільні робочі місця з рівнем заробітної плати, нижчим за мінімальний розмір. |
Охопити стовідсотково профпослугами неповнолітніх з метою правильного вибору майбутньої професії. |
З метою реалізації заходів щодо забезпечення громадян гідною роботою та підвищення конкурентоспроможності громадян на ринку праці проводиться масштабна інформаційно-роз’яснювальна, профорієнтаційна робота з населенням. Дана робота проводиться як з безробітними для активізації їх власних зусиль у пошуку роботи, підвищення мотивації до легальної праці, необхідності перепідготовки та підвищення кваліфікації упродовж всього життя, так і з роботодавцями для формування в них почуття соціальної відповідальності за збереження та розвиток трудового потенціалу, знання та практичного застосування в роботі норм чинного законодавства про зайнятість населення, тощо. Хмельницьким районним центром зайнятості проведено понад 380 інформаційних та тематичних семінарів різної тематики з метою формування адекватного ставлення безробітних до можливостей свого працевлаштування, підвищення мотивації до праці та легальної зайнятості, орієнтації на підприємництво, отримання актуальних на ринку праці професій тощо. Протягом 2015 року профорієнтаційні послуги отримали 2865 осіб. Серед них 955 осіб з числа безробітних громадян, що складає 95,8% від загальної чисельності безробітних, які перебували на обліку. Безробітним громадянам надано 5370 профорієнтаційних послуги. Сьогоднішній професійний вибір шкільної молоді здебільшого спрямований на „рейтингові” професії, які не завжди користуються попитом на ринку праці, тому значна увага в районі приділяється профорієнтаційній роботі з молоддю, яка навчається в закладах різних типів. Профорієнтаційна робота зі шкільною молоддю проводиться на підставі затверджених та погоджених центром зайнятості з відділом освіти, молоді та спорту райдержадміністрації планів спільних дій. Протягом 2015 року надано 783 профорієнтаційних послуги особам з числа молоді, що навчається у загальноосвітніх школах району, 161 профорієнтаційну послугу учням професійно-технічних навчальних закладів та 155 – майбутнім випускникам вищих навчальних закладів. З метою інформування про стан ринку праці, складові правильного вибору професії, послуги служби зайнятості щодо сприяння у професійному самовизначенню молоді, проведено 2 профорієнтаційних захода для педагогічних працівників. В червні поточного року при проведенні виїзного заходу з використанням мобільного центру профорієнтації у дитячому літньому таборі «Патріот» було проведено просвітницьку бесіду з батьками учнів, що перебували у таборі. Проведено також 3 ярмарки вакансій, участь у яких взяли 11 роботодавців, 36 безробітних та 267 зайнятих та незайнятих громадян; 3 міні-ярмарки вакансій, учасниками яких були 3 роботодавці та 52 безробітних. Серед зазначених міні-ярмарків вакансій 2 проведено для учасників АТО та один - для осіб з обмеженими фізичними можливостями. З метою пропагування професій, які користуються попитом на ринку праці в Хмельницькому районі, в кожному навчальному закладі створено профорієнтаційні куточки, із старшокласниками загальноосвітніх навчальних закладів та незайнятою молоддю, яка потребує соціального захисту організовуються екскурсії на підприємства, установи та заклади району, проводяться бесіди та роз’яснювальні роботи психологами, класними керівниками, організовуються Дні відкритих дверей, професіографічні зустрічі, презентації професій. З батьківською громадськістю проводяться батьківські збори на які запрошуються викладачі професійно-технічних навчальних закладів, керівниками сільськогосподарських підприємств, тощо. Учням-випускникам із особливим соціальним статусом надається можливість першочергового отримання цільових направлень на навчання у вищі навчальні заклади. В процесі профорієнтаційної роботи використовуються сучасні інформаційно-комунікаційні технології та засоби звязку, так широко використовуються Програмно-апаратні комплекси „Профорієнтаційний термінал”, які встановлено у 26 навчальних закладах Хмельницького району. |
З метою зниження рівня безробіття, зокрема сільського, відновлення мотивації безробітних до праці, активізації зусиль щодо пошуку роботи залучати до участі в тематичних семінарах осіб, які тривалий час перебувають на обліку в центрі зайнятості. |
|
З метою посилення мотивації до легальної продуктивної праці, проводити роз’яснювальну роботу щодо норм чинного законодавства про працю та зайнятість населення шляхом формування в суспільстві негативного ставлення до нелегальних трудових відносин із залученням засобів масової інформації, а також проведенням семінарів з працівниками кадрових служб підприємств усіх форм власності. |
Протягом 2015 року управлінням соціального захисту населення райдержадміністрації надруковано 20 статей із висвітлення проблем та перспектив ринку праці, легалізації «тіньової» зайнятості та з питань додержання мінімальних гарантій в оплаті праці. Забезпечується висвітлення питань зайнятості населення, проведення заходів щодо легалізації «тіньової» зайнятості на веб-сторінці Хмельницької райдержадміністрації та районного центру зайнятості. У трудових колективах серед робочого населення району з питань своєчасності сплати внесків до Пенсійного фонду, наслідків виплати заробітної плати "в конверті", змін в пенсійному законодавстві та провадження накопичувальної системи проведено 95 зустрічей для 1771 працівника. Виготовлено та розповсюджено на підприємствах, організаціях, установах та серед населення району 74 види інформаційних матеріалів, які розповсюджено на підприємствах, організаціях, установах та серед населення району, з них 33 види листівок, 23 - буклетів, 18 аналітико - статистичних бюлетені та інформаційних повідомлень. У квітні 2015 року проведено семінар-нараду з питань охорони праці та оплати праці з нагоди проведення в районі заходів до Дня охорони праці, у якій взяли участь 49 керівників та спеціалістів підприємств, установ та організацій різних форм власності та господарювання, а також фізичні особи-підприємці. Під час даного заходу розглянуто питання стану оплати праці у суб’єктів господарювання району та посилення відповідальності роботодавців за порушення законодавства про працю. У липні 2015 року проведено нараду із сільськогосподарськими виробниками щодо дотримання мінімальних гарантій в оплаті праці, легалізації «тіньової» заробітної плати і зайнятості населення, щодо стану ринку праці на сільськогосподарських підприємствах району, у якій взяли участь 31 керівник підприємств агропромислового комплексу. У вересні 2015 року проведено нараду з питань оплати та охорони праці, на яку запрошені керівники підприємств, фізичні особи-підприємці. Під час даного заходу керівників підприємств ознайомлено з питаннями дотримання мінімальних гарантій в оплаті праці, легалізації «тіньової» зайнятості населення та посилення відповідальності роботодавців за порушення законодавства про працю. |
Проводити моніторинг укладення колективних договорів на підприємствах, які використовують найману працю. |
Проводиться моніторинг укладення колективних договорів на підприємствах, які використовують найману працю. Активно ведеться роз’яснювальна робота в колективах, а всі розбіжності усуваються за рахунок укладання колективних договорів між адміністрацією та трудовими колективами. Вживаються заходи щодо збільшення охоплення колективно-договірним регулюванням працюючих. Станом на 01.01.2016 року на 287 підприємствах, установах, організаціях Хмельницького району укладено колективний договір, що на 9 одиниць (2,5 %) більше ніж на відповідну дату минулого року (278 підприємств). Колективними договорами охоплено 7766 працівників, що становить 96,36% від кількості працівників на підприємствах, установах, організаціях, які використовують найману працю і мають право юридичної особи. Протягом 2015 року управлінням соціального захисту населення Хмельницької райдержадміністрації зареєстровано 17 колективних договорів (з них 7 колективних договорів – вперше) та до 7 колективних договорів внесено зміни та доповнення. За результатами перевірки колективних договорів на відповідність чинному законодавству направлено 3 рекомендаційних листа до колективного договору щодо усунень порушень законодавства. |
Сприяти постійному зростанню середньої заробітної плати працівників, зайнятих в економіці району. |
Райдержадміністрація постійно і системно працює в напрямку підвищення рівня заробітної плати працівників підприємств різних галузей економіки та всіх форм власності. Як результат, за розрахунковими даними рівень середньої заробітної плати на підприємствах Хмельницького району у грудні 2015 року становить 4196,8 грн., що на 945 грн. більше порівняно із відповідним періодом минулого року (3251,8 грн.) та на 1508,5 грн. більше у порівнянні із січнем 2015 року (2688,3 грн.). Рівень середньої заробітної плати по Хмельницькому районі становить 97% до середньообласного рівня (4326 грн.) та 80,2% до рівня по Україні (5230 грн.). Найвищий рівень середньої заробітної плати на підприємствах галузі сільського, лісового господарства – 5942 грн. (зокрема в агропромисловому комплексі - 4078 грн.), промисловості – 3988 грн., найнижчий на підприємствах галузі будівництва – 3429 грн. та транспорту – 3192 грн. Щоквартально питання погашення заборгованості та підвищення рівня заробітної плати слухається на засіданнях колегії райдержадміністрації. Проводяться семінар-наради з суб’єктами господарювання району щодо легалізації «тіньової» зайнятості та «тіньової» заробітної плати, підвищення рівня середньої заробітної плати. У квітні 2015 року проведено семінар-нараду з питань охорони праці та оплати праці з нагоди проведення в районі заходів до Дня охорони праці, у якій взяли участь 49 керівників та спеціалістів підприємств, установ та організацій різних форм власності та господарювання, а також фізичні особи-підприємці. Під час даного заходу розглянуто питання стану оплати праці у суб’єктів господарювання району та посилення відповідальності роботодавців за порушення законодавства про працю. 9 липня 2015 року проведено нараду із сільськогосподарськими виробниками щодо дотримання мінімальних гарантій в оплаті праці, легалізації «тіньової» заробітної плати і зайнятості населення, щодо стану ринку праці на сільськогосподарських підприємствах району, у якій взяли участь 31 керівник підприємств агропромислового комплексу. У вересні 2015 року проведено нараду з питань оплати та охорони праці, у якій взяли участь керівники підприємств, фізичні особи-підприємці. Під час даного заходу керівників підприємств ознайомлено з питаннями дотримання мінімальних гарантій в оплаті праці, легалізації «тіньової» зайнятості населення та посилення відповідальності роботодавців за порушення законодавства про працю. Протягом 2015 року відбулося 10 засідань робочої групи з питань легалізації виплати заробітної плати і зайнятості населення в районі, на яких розглядалося питання підвищення рівня заробітної плати на підприємствах, у фізичних осіб-підприємців району та заслухано 47 керівників, фізичних осіб-підприємців, у яких рівень середньої заробітної плати менше мінімального, встановленого чинним законодавством. З керівниками підприємств, фізичними особами-підприємця району проводиться роз’яснювальна робота щодо необхідності легального оформлення трудових відносин з найманими працівниками та відповідальності у разі порушення умов чинного трудового законодавства. За результатами проведеної роботи зберігається тенденція до підвищення рівня заробітної плати. Протягом 2015 року підвищено рівень середньої заробітної плати у 77 суб’єктів підприємницької діяльності, що використовують працю найманих працівників. |
Заслуховувати в установленому порядку керівників підприємств, на яких середня заробітна плата нижче або на рівні встановленого законодавством мінімального розміру. |
Керівники підприємств та фізичні-особи суб’єкти підприємницької діяльності, у яких рівень середньої заробітної плати на рівні, або нижче рівня мінімальної заробітної плати, встановленої чинним законодавством постійно заслуховуються на засіданнях районної робочої групи з питань легалізації виплати заробітної плати і зайнятості населення. Протягом 2015 року відбулося 10 засідань робочої групи з питань легалізації виплати заробітної плати і зайнятості населення в районі на яких розглядалося питання підвищення рівня заробітної плати на підприємствах, у фізичних осіб-підприємців району та заслухано 47 керівників, фізичних осіб-підприємців, у яких рівень середньої заробітної плати менше мінімального, встановленого чинним законодавством. З керівниками підприємств, фізичними особами-підприємця району проводиться роз’яснювальна робота щодо необхідності легального оформлення трудових відносин з найманими працівниками та відповідальності у разі порушення умов чинного трудового законодавства. За результатами проведеної роботи зберігається тенденція до підвищення рівня заробітної плати. Протягом 2015 року підвищено рівень середньої заробітної плати у 77 суб’єктів підприємницької діяльності, що використовують працю найманих працівників |
Не допускати вивільнення з виробництва працівників та надання їм довготермінових відпусток без збереження заробітної плати. |
Проводиться розяснювальна робота щодо необхідності дотримання чинного трудового законодавства та недопущення вивільнення з виробництва працівників та надання їм довготермінових відпусток без збереження заробітної плати. |
Сприяти працевлаштуванню громадян, в першу чергу соціально-незахищених осіб шляхом надання компенсації роботодавцям фактичних витрат по сплаті єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. |
У 2015 році до районного центру зайнятості за сприянням у працевлаштуванні звернулись та отримали статус безробітного 588 осіб, що на 25,8% менше, ніж у січні-грудні 2014 року. Чисельність безробітних, які скористались послугами районного центру зайнятості, з урахуванням зареєстрованих на початок року, склала 997 осіб, що на 11,3% менше, ніж у 2014 році. Станом на 01.01.2016 на обліку перебувало 367 безробітних, що на 42 безробітних менше ніж станом на 01.01.2015 року. За сприянням служби зайнятості у 2015 році працевлаштовано 344 безробітних. Частка працевлаштованих безробітних у загальній кількості зареєстрованих в центрі зайнятості 34,4% (середньо обласна -33,6%).Внаслідок проведеної роботи щодо орієнтації безробітних громадян на самозайнятість 18 безробітним одноразово виплачено допомогу по безробіттю для організації підприємницької діяльності на загальну суму 326288 грн. Право на компенсацію єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування отримали 5 роботодавців-суб’єктів малого підприємництва за працевлаштування 15 безробітних на нові робочі місця. На обліку в районному центрі зайнятості перебувало 295 безробітних, які мають додаткові гарантії у сприянні працевлаштуванню, що становить майже 30% до загальної кількості безробітних. Працевлаштовано 84 особи, що становить 28,5% до їх кількості на обліку. Важливим завданням служби зайнятості є надання якісних профорієнтаційних послуг особам квотних категорій та іншим соціально-вразливим категоріям, які не можуть на рівних конкурувати на ринку праці. Надзвичайно важливим є питання диференційованого підходу до клієнтів, надання адресних профорієнтаційних послуг неповнолітній молоді, дітям-сиротам, особам з інвалідністю, внутрішньо переміщеним особам, жінкам, демобілізованим військовослужбовцям учасникам антитерористичної операції (далі - учасники АТО), особам, які не мали професії та таким, що займали місця без спецпідготовки, безробітним, які тривалий час (більше півроку) перебувають на обліку, особам, які мають тривалу перерву у роботі, громадянам категорії «45+» та передпенсійного віку, особам, звільненим з місць позбавлення волі. Протягом 2015 року профпослуги отримали 286 громадян, що мають додаткові гарантії у сприянні працевлаштуванню, або майже 97% від загальної чисельності таких безробітних. Важливим завданням служби зайнятості є забезпечення повного охоплення профорієнтаційними послугами осіб з особливими потребами (зокрема, індивідуальними профконсультаціями), покращення якості та підвищення ефективності роботи з даною категорією шляхом використання адресного підходу до кожного клієнта з врахуванням їх психофізіологічних особливостей. Це сприяє прискоренню професійної реабілітації інвалідів, підвищенню конкурентоспроможності цієї категорії громадян на ринку праці. Протягом звітного періоду профорієнтаційними послугами скористалась 21 особа з обмеженими фізичними можливостями із числа безробітних, що складає 100% від загальної чисельності інвалідів, які перебували на обліку в центрі зайнятості. |
Визначити основні напрями організації оплачуваних тимчасових та громадських робіт, об'єкти, на яких вони будуть проводитись, обсяги робіт, джерела матеріально-технічного забезпечення та фінансування. Розширити види таких робіт, посилити їх соціальну спрямованість та сприяти працевлаштуванню на оплачувані роботи тимчасового характеру незайнятих громадян, в тому числі осіб з обмеженими фізичними можливостями. |
У 2015 році на території Хмельницького району діяло Розпорядження голови Хмельницької райдержадміністрації №01/2015-р від 13.01.2015 року «Про затвердження переліку видів оплачуваних громадських робіт в установах та організаціях, що мають суспільно корисну спрямованість, відповідають потребам громади, району та сприяють їх соціальному розвитку в 2015 році». Цим розпорядженням визначено об’єкти та перелік видів оплачуваних громадських робіт, визначено основні напрями їх організації, обсяги робіт та джерела фінансування, посилено соціальну спрямованість громадських робіт Протягом 2015 року за направленням Хмельницького районного центру зайнятості участь у громадських та інших роботах тимчасового характеру брали 110 осіб (11% до кількості безробітних, що перебували на обліку в центрі зайнятості), в тому числі 19 - за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття на паритетній основі. Безробітні виконували роботи по благоустрою та озелененню населених пунктів, впорядкуванню сільських кладовищ, придорожніх смуг, різні підсобні роботи. В територіальному центрі по обслуговуванню пенсіонерів (смт.Чорний Острів) організовано роботи щодо інформування населення про порядок отримання житлових субсидій, де безробітні також допомагали впорядковувати відповідну документацію. Районний центр зайнятості використовує всі наявні можливості для тимчасового працевлаштування незайнятих осіб, вдосконалюючи організацію оплачуваних громадських робіт, і тим самим зменшує соціальну напругу на ринку праці. |
З метою виявлення бажаючих займатись підприємницькою діяльністю, особливо із сільської місцевості, ефективної їх підтримки організовувати для них інформаційні та тематичні семінари, проводити анкетування, тренінги з орієнтації на підприємницьку діяльність, зокрема на розвиток сільського туризму, для виявлення здібностей до створення власної справи використовувати психодіагностичні методики, надавати безробітним громадянам дієву допомогу в підготовці перспективних бізнес-планів для організації та започаткування підприємницької діяльності. |
Періодично керівники та спеціалісти підприємств приймають участь у навчаннях, науково-практичних конференціях для забезпечення підвищення кваліфікації. Проводиться навчання робітничих кадрів та фахівців сільського господарства з підвищенням їх професійної кваліфікації на виробництві за участю викладачів Подільського аграрно-технічного університету по питанню запровадження сучасних методів господарювання в агроформуваннях району. З урахуванням потреб сільськогосподарських підприємств визначається кількість фахівців для формування державного замовлення. За сприянням служби зайнятості у січні-грудні 2015 року працевлаштовано 344 безробітних. Внаслідок проведеної роботи щодо орієнтації безробітних громадян на самозайнятість 18 безробітним одноразово виплачено допомогу по безробіттю для організації підприємницької діяльності на загальну суму 326288 грн. Право на компенсацію єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування отримали 5 роботодавців-суб’єктів малого підприємництва за працевлаштування 15 безробітних на нові робочі місця. Мешканців сільської місцевості перебувало на обліку 741 особа, з них працевлаштовано 250 (рівень працевлаштування сільських безробітних – 34%), 4 – організували власну справу, отримавши одноразову допомогу по безробіттю для організації підприємницької діяльності. З метою підвищення конкурентоспроможності громадян на ринку праці служба зайнятості приділяє велику увагу професійній підготовці, перепідготовці або підвищенню кваліфікації незайнятого населення. Протягом 2015 року охоплено професійною підготовкою, перепідготовкою або підвищенням кваліфікації 176 безробітних, або 17,7% до кількості безробітних громадян на обліку, протягом 2014 року - 17,3%. Під конкретні замовлення роботодавців навчалось 163 особи. Одним з основних показників ефективності роботи центру зайнятості є працевлаштування після закінчення навчання. Протягом 2015 року навчання закінчили 157 осіб, з них працевлаштовано 155 осіб, що становить 98,7%. У 2015 році проведено понад 380 інформаційних та тематичних семінарів різної тематики з метою формування адекватного ставлення безробітних до можливостей свого працевлаштування, підвищення мотивації до праці та легальної зайнятості, орієнтації на підприємництво, отримання актуальних на ринку праці професій тощо. |
З метою формування активної позиції безробітних до пошуку роботи, відповідальності у вирішенні власних проблем, активізації власних зусиль клієнта, залучати безробітних громадян до семінарів різної тематики. |
|
Сприяти працевлаштуванню інвалідів, які мають статус безробітного, з наданням компенсації роботодавцям фактичних витрат по сплаті єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. |
Важливим завданням служби зайнятості є забезпечення повного охоплення профорієнтаційними послугами осіб з особливими потребами (зокрема, індивідуальними профконсультаціями), покращення якості та підвищення ефективності роботи з даною категорією шляхом використання адресного підходу до кожного клієнта з врахуванням їх психофізіологічних особливостей. Це сприяє прискоренню професійної реабілітації інвалідів, підвищенню конкурентоспроможності цієї категорії громадян на ринку праці. Протягом звітного періоду профорієнтаційними послугами скористалась 21 особа з обмеженими фізичними можливостями із числа безробітних, що складає 100% від загальної чисельності інвалідів, які перебували на обліку в центрі зайнятості. Протягом 2015 року за сприяння центру зайнятості працевлаштовано 3 інвалідів. За рахунок коштів Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття 3 інвалідів пройшли професійне навчання. До участі у громадських роботах була залучена 1 особа з обмеженими фізичними можливостями. |
Сприяти працевлаштуванню незайнятих осіб з числа зареєстрованих в центрі зайнятості, в тому числі шляхом організації тимчасових та громадських робіт. |
Основними заходами активної політики зайнятості є працевлаштування на вільні та новостворені робочі місця, організація громадських та інших робіт тимчасового характеру, професійна підготовка, перепідготовка або підвищення кваліфікації. Заходами активної політики зайнятості населення охоплено 617 осіб, а це складає майже 62% від зареєстрованих безробітних у службі зайнятості. За сприянням служби зайнятості у 2015 році працевлаштовано 344 безробітних. Частка працевлаштованих безробітних у загальній кількості зареєстрованих в центрі зайнятості 34,4% (середньо обласна -33,6%). Внаслідок проведеної роботи щодо орієнтації безробітних громадян на самозайнятість |