Архів сайта |
Травень 2024 (4) Березень 2024 (1) Лютий 2024 (7) Грудень 2023 (4) Травень 2023 (2) |
Прискорення децентралізаційних процесів в Україні залежить від рівня їх законодавчого забезпечення. Про це зазначив Президент УАРОР, Голова Харківської обласної ради Сергій Чернов під час Круглого столу «Моделювання спроможного районного рівня: набутий досвід та перспективи». Останнім часом Верховною Радою України за ініціативи Президента України та Кабінету Міністрів України прийнято низку законопроектів щодо децентралізації влади та реформування місцевого самоврядування, зазначає Сергій Чернов. |
Разом із тим, за його словами, для успішного продовження реформ потрібно прискорити прийняття пакету законопроектів, спрямованих на реалізацію реформи адміністративно-територіального устрою на новій територіальній основі, визначення на законодавчому рівні переліку повноважень місцевих рад та їх виконавчих органів регіонального, субрегіонального та базового рівнів тощо, що натепер знаходяться у Верховній Раді України та прийняття яких не потребує внесення змін до Конституції України, а саме:
Потрібно також підготувати у новій редакції проект Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». З часу прийняття у 1997 році до цього правового акту внесено понад тисячу правок 120 законами та сімома рішеннями Конституційного суду. «Водночас варто зауважити, що подальша успішна реалізація реформ із децентралізації неможлива без внесення змін до Конституції України. У відповідному законопроекті доцільно передбачити, з-поміж іншого: запровадження в Україні інституту префектів, утворення виконавчих органів місцевих рад регіонального та субрегіонального рівнів та розмежування повноважень органів місцевого самоврядування всіх рівнів у відповідності з вимогами Європейської хартії місцевого самоврядування, — поінформував голова обласної ради у ході круглого столу. — Разом з тим, можна прогнозувати, що у процесі укрупнення районів виникатимуть питання, що потребуватимуть вирішення як на законодавчому рівні, так і за допомогою інших нормативних актів, які стосуватимуться розподілу повноважень, бюджетного забезпечення та іншого». |
Джерело: УАРОР |