Архів сайта |
Травень 2024 (4) Березень 2024 (1) Лютий 2024 (7) Грудень 2023 (4) Травень 2023 (2) |
Про внесення змін Положення про оренду майна, яке належить до спільної власності територіальних громад Хмельницького району Хмельницької області
ХМЕЛЬНИЦЬКА РАЙОННА РАДА
VІІ скликання
П’ятої сесії
від 2 березня 2016 року № -5/2016
м. Хмельницький
Про внесення змін Положення про оренду майна,
яке належить до спільної власності територіальних громад
Хмельницького району Хмельницької області
В зв’язку з необхідністю приведення Положення про оренду майна, яке належить до спільної власності спільної власності територіальних громад Хмельницького району Хмельницької області у відповідності до вимог чинного законодавства, з метою вдосконалення порядку надання в оренду майна, яке належить до спільної власності територіальних громад сіл району, керуючись Законами України "Про оренду державного та комунального майна", "Про місцеве самоврядування в Україні", постановою Кабінету міністрів України «Про методику розрахунку орендної плати за державне майно та пропорції її розподілу», за погодженням з постійними комісіями районної ради, районна рада
ВИРІШИЛА:
1.1. Викласти Положення про оренду майна, яке належить до спільної власності територіальних громад сіл Хмельницького району Хмельницької області в новій редакції (додається).
Голова ради Ю.Мельник
Додаток
до рішення районної ради
від 2 березня 2016 року
№ -5/2016
ПОЛОЖЕННЯ
про оренду майна, яке належить до спільної власності територіальних громад сіл Хмельницького району
Положення про оренду майна, яке належить до спільної власності територіальних громад сіл Хмельницького району розроблено відповідно до Цивільного та Господарського кодексів України, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про оренду державного та комунального майна», Порядку проведення конкурсу на право оренди державного майна, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 серпня 2011 року №906 із змінами, Методики розрахунку орендної плати за державне майно та пропорції її розподілу, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 04 жовтня 1995 року №786 із змінами, наказів Фонду державного майна України від 23 серпня 2000 року №1774 «Про затвердження договорів оренди» із змінами та від 15 лютого 2013 року №201 «Про затвердження Переліку документів, які подаються орендодавцеві для укладення договору оренди майна, що належить до державної власності», з метою визначення порядку передачі в оренду майна, яке належить до спільної власності територіальних громад сіл Хмельницького району.
І. Загальні положення
1. Положення про оренду майна, яке належить до спільної власності територіальних громад сіл Хмельницького району (надалі – Положення), визначає організаційно-правовий механізм надання в оренду майна, яке належить до спільної власності територіальних громад сіл району, та методику розрахунку і порядок використання орендної плати.
Орендою є засноване на договорі строкове платне користування майном, необхідним орендареві для здійснення підприємницької та іншої діяльності.
2. Об’єктами оренди є:
- цілісні майнові комплекси підприємств, які належать до спільної власності територіальних громад сіл Хмельницького району, та їх структурні підрозділи (філії, цехи, дільниці);
- нерухоме майно (будівлі, споруди, приміщення);
- інше окреме індивідуально визначене майно.
3. Орендодавцями є:
а) Хмельницька районна рада – щодо передачі в оренду цілісних майнових комплексів підприємств, їх структурних підрозділів та нерухомого майна, яке належать до спільної власності територіальних громад сіл, Хмельницького району, та їх структурних підрозділів (філії, цеху, дільниці);
б) підприємства, організації, установи, що є балансоутримувачами майна спільної власності територіальних громад сіл району – щодо передачі в оренду нерухомого майна, загальна площа якого не перевищує 200 квадратних метрів на одне підприємство, установу, організацію, та іншого окремого індивідуально визначеного майна.
4. Орендарями майна, яке належить до спільної власності територіальних громад сіл району, можуть бути:
¾ господарські товариства, створені членами трудового колективу підприємства, його структурного підрозділу;
¾ юридичні особи та громадяни України;
¾ фізичні та юридичні особи іноземних держав;
¾ міжнародні організації та особи без громадянства.
Фізична особа, яка бажає укласти договір оренди майна, яке належить до спільної власності територіальних громад сіл Хмельницького району з метою використання його для підприємницької діяльності, до укладення договору зобов'язана зареєструватись як суб'єкт підприємницької діяльності.
5. Ініціатива щодо оренди майна може виходити від фізичних та юридичних осіб, які можуть бути орендарями відповідно до даного Положення, пропозиція може надходити від орендодавців, визначених даним Положенням.
6. Майно надається в оренду на конкурсній основі, крім випадків, передбачених законодавством України та цим Положенням.
Конкурс проводиться відповідно до затвердженого районною радою Порядку проведення конкурсу на право оренди майна, яке належить до спільної власності територіальних громад сіл Хмельницького району (Додаток 4 до Положення).
ІІ. Передача майна в оренду
1.1. За наявності ініціативи щодо оренди цілісного майнового комплексу орендодавець у триденний термін повинен повідомити про це трудовий колектив підприємства, його структурні підрозділи, щодо майна на яке подано заяву про оренду.
1.2. Трудовий колектив протягом п'ятнадцяти днів, враховуючи день отримання повідомлення про наявність заяви (ініціативи) щодо оренди цілісного майнового комплексу підприємства, його структурного підрозділу, має право прийняти рішення про оренду цілісного майнового комплексу підприємства, його структурного підрозділу, утворити господарське товариство та подати орендодавцю у встановленому порядку заяву щодо оренди відповідного майна.
1.3. Рішення трудового колективу підприємства, його структурного підрозділу про оренду цілісного майнового комплексу вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більше половини членів трудового колективу підприємства. Ініціативу щодо оренди структурного підрозділу повинна підтримати більш як половина складу трудового колективу цього підрозділу.
1.4. Після прийняття рішення про оренду цілісного майнового комплексу члени трудового колективу підприємства, його структурного підрозділу засновують відповідно до чинного законодавства господарське товариство.
1.5. До реєстрації у встановленому порядку статуту господарського товариства кожен член трудового колективу підприємства або його структурного підрозділу, цілісний майновий комплекс якого передається в оренду, має право вступити у зазначене господарське товариство на підставі особистої заяви.
1.6. Створене членами трудового колективу господарське товариство, у статутному (складеному) капіталі якого частка внесків членів трудового колективу становитиме відповідно до статуту товариства більш як 50 відсотків, має переважне перед іншими фізичними та юридичними особами право на укладення договору оренди цілісного майнового комплексу підприємства, його структурного підрозділу, де створене це товариство. Заява господарського товариства про намір скористатися переважним правом на укладення договору оренди подається орендодавцю до проведення конкурсу на право оренди цього майна.
1.7. У разі якщо:
цілісний майновий комплекс відносно якого надійшла заява про оренду, або ініціатор укладення договору оренди згідно із законодавством займають монопольне становище на ринку;
внаслідок укладення договору оренди підприємець або група підприємців можуть зайняти монопольне становище на ринку;
сумарна вартість активів або сумарний обсяг реалізації товарів (робіт, послуг), що належать об'єкту оренди та ініціаторові укладення договору оренди, перевищують показники, визначені законодавством, - орендодавець направляє копії матеріалів до Антимонопольного комітету України.
Орган Антимонопольного комітету України розглядає надіслані йому матеріали і протягом п'ятнадцяти днів після їх надходження надсилає орендодавцеві висновки про можливість оренди та умови договору оренди.
1.8. У випадках, коли законодавством передбачено отримання погодження Антимонопольного комітету України, орендодавець протягом п'яти днів після відповідного погодження умов договору оренди розміщує в газеті «Прибузька зоря» та/або на веб-сайті Хмельницької районної ради оголошення про намір передати майно в оренду, або відмовляє в укладенні договору оренди і повідомляє про це заявника.
1.9. Протягом 10 робочих днів після розміщення оголошення орендодавець приймає заяви про оренду відповідного майна.
1.10. Протягом трьох робочих днів після закінчення строку приймання заяв орендодавець своїм наказом (розпорядженням) ухвалює рішення за результатами вивчення попиту на об'єкт оренди. У разі якщо подано лише одну заяву, конкурс на право оренди не проводиться, а орендодавець укладає договір оренди із заявником. У разі надходження двох і більше заяв орендодавець оголошує конкурс на право оренди.
1.11. З моменту надходження до орендодавця заяви та проекту договору оренди цілісного майнового комплексу підприємства, його структурного підрозділу щодо такого майна підприємству забороняється здійснювати купівлю, продаж, передачу, обмін, надання в безоплатне користування, списання майна, придбання цінних паперів, одержання кредитів у розмірах, що перевищують середньорічний рівень за останні три роки. У разі якщо зазначені дії необхідні для ефективного функціонування підприємства, його структурного підрозділу, вони вчиняються з дозволу орендодавця.
2. Порядок оренди нерухомого та окремого індивідуально визначеного майна
2.1. Передача в оренду об'єктів нерухомого майна здійснюється за рішенням районної ради.
2.2. Орендодавці, зазначені в пункті 3 Розділу І Положення, за наявності вільних площ, подають до районної ради клопотання про надання дозволу на передачу в оренду майна із зазначенням об'єкта оренди, доцільності передачі його в оренду, інформації про загальну та корисну площу об'єкта оренди і напрямів його цільового використання та пропозиції щодо терміну оренди. Крім того, надається довідка підприємства, установи, організації - балансоутримувача про наявність у них на балансі майна, що передається в оренду.
В разі необхідності районна рада має право вимагати від балансоутримувачів додаткові документи щодо оренди майна.
2.3. Районна рада розглядає належним чином оформлені документи на засіданні постійної комісії районної ради з питань промисловості, енергетики, зв’язку, транспорту, соціального розвитку та благоустрою сіл, роботи підприємств комунальної власності.
2.4. Комісія розглядає питання щодо оренди майна спільної власності територіальних громад району та вносить пропозиції, на основі яких виконавчий апарат районної ради готує проект рішення на розгляд сесії районної ради. Звернення, які не розглядалися на комісії, не підлягають розгляду на сесії.
Остаточне рішення про надання дозволу на передачу в оренду конкретного нерухомого майна, щодо терміну дії договору оренди та інших суттєвих умов договору оренди приймається на пленарному засіданні районної ради.
В разі не вирішення питання позитивно районна рада надає вмотивовану відповідь-відмову в письмовій формі.
2.5. Орендодавець протягом п’яти днів після отримання дозволу на передачу в оренду нерухомого майна розміщує в газеті «Прибузька зоря» та/або на веб – сайті Хмельницької районної ради оголошення про намір передати майно в оренду або відмовляє в укладенні договору оренди і повідомляє про це заявника.
Протягом 10 робочих днів після розміщення оголошення орендодавець приймає заяви про оренду відповідного майна.
Протягом трьох робочих днів після закінчення строку приймання заяв орендодавець своїм наказом (розпорядженням) ухвалює рішення за результатами вивчення попиту на об’єкт оренди. У разі якщо подано лише одну заяву, конкурс на право оренди не проводиться і договір оренди укладається із заявником. У разі надходження двох і більше заяв орендодавець оголошує конкурс на право оренди.
2.6. У разі надходження заяви про оренду майна від бюджетної установи, музею, підприємства чи громадської організації у сфері культури і мистецтв (у тому числі національної творчої спілки або її члена під творчі майстерні), релігійної організації для забезпечення проведення релігійних обрядів та церемоній, громадської організації ветеранів або інвалідів, реабілітаційних установ для інвалідів та дітей-інвалідів, державних та комунальних спеціалізованих підприємств, установ та закладів соціального обслуговування, що надають соціальні послуги відповідно до Закону України "Про соціальні послуги", Пенсійного фонду України та його органів, державних видавництв і підприємств книгорозповсюдження, вітчизняних видавництв та підприємств книгорозповсюдження, що забезпечують підготовку, випуск та (чи) розповсюдження не менш як 50 відсотків книжкової продукції державною мовою (за винятком видань рекламного та еротичного характеру), оголошення про намір передати майно в оренду не розміщується і договір оренди укладається з таким заявником без проведення конкурсу.
У разі надходження заяви про оренду майна на короткий строк (не більше п'яти днів та без права продовження строку дії договору оренди та переукладення на новий строк), оголошення про намір передати майно в оренду не розміщується і договір оренди укладається з таким заявником без проведення конкурсу і не потребує отримання відповідного дозволу районної ради.
3.Оцінка майна
3.1. Оцінка об'єкта оренди здійснюється відповідно до вимог Закону України “Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні” та Методики оцінки об'єктів оренди, затвердженої постановою Кабінету Міністрів Україні від 10.08.1995р. № 629.
3.2. Оцінка обов'язково проводиться перед укладенням договору оренди та перед продовженням (поновленням) договору оренди у разі, коли на момент продовження дії такого договору остання оцінка об'єкта оренди була проведена більш як три роки тому.
3.3. Передбачені Методикою послуги з проведення незалежної оцінки об'єкта оренди (активів, що входять до складу об'єктів оренди) та аудиторської перевірки об'єкта оренди оплачує орендар.
3.4. Результати незалежної оцінки є чинними протягом шести місяців від дати оцінки, якщо інший строк не передбачений у звіті щодо незалежної оцінки.
3.5. Оцінка майна проводиться на підставі договору між суб'єктом оціночної діяльності та замовником оцінки. Договір на проведення оцінки майна укладається в письмовій формі та може бути двостороннім або багатостороннім. Під час укладання багатостороннього договору крім замовника оцінки стороною договору може виступати особа-платник, якщо оплату послуг здійснює інша особа, а не замовник.
3.6. У разі коли Методикою розрахунку орендної плати за майно, яке належить до спільної власності територіальних громад сіл Хмельницького району, яке передається в оренду, не передбачене проведення незалежної оцінки нерухомого майна, для відображення в договорі оренди вартості об'єкта оренди здійснюється стандартизована оцінка зазначеного майна.
3.7. Документами, які містять висновки про вартість майна та підтверджують виконані процедури з оцінки майна є звіт про оцінку майна (у разі проведення незалежної оцінки) та акт оцінки майна (у разі проведення стандартизованої оцінки).
Звіт про оцінку майна підписується оцінювачами, які безпосередньо проводили оцінку майна, і скріплюється печаткою та підписом керівника суб'єкта оціночної діяльності.
Акт оцінки майна підлягає затвердженню керівником установи, закладу, підприємства-балансоутримувачів, які здійснювали стандартизовану оцінку майна.
ІІІ. Порядок укладення договору оренди
1. Фізичні та юридичні особи, які бажають укласти договір оренди, направляють відповідному орендодавцеві, зазначеному у пункті 3 даного Положення заяву, проект договору оренди, а також інші документи згідно з переліком затвердженим Наказом Фонду державного майна України від 15.02.2013 року №201.
2. Договори оренди майна укладаються у порядку, визначеному законодавством України, з урахуванням особливостей, передбачених цим Положенням.
3. Укладений сторонами договір оренди в частині істотних умов повинен відповідати Типовому договору оренди нерухомого майна, що є спільною власністю територіальних громад сіл Хмельницького району затвердженого районною радою (Додаток 2 до Положення). Сторони не можуть відступати від змісту Типового договору, але мають право конкретизувати його умови.
4. Договір оренди вважається укладеним з моменту досягнення домовленості з усіх істотних умов і підписання сторонами тексту договору.
5. Договір оренди майна строком на три і більше років підлягає нотаріальному посвідченню та вважається укладеним з моменту його посвідчення.
6. Нотаріальне посвідчення та страхування комунального майна переданого в оренду здійснюється за рахунок орендаря.
7. У разі відмови переможця конкурсу від укладення договору оренди, конкурс проводиться повторно.
8. Істотними умовами договору оренди є:
¾ об’єкт оренди (склад і вартість майна, визначена шляхом експертної оцінки);
¾ термін, на який укладається договір оренди;
¾ орендна плата з врахуванням її індексації;
¾ пропозиції переможця конкурсу (у разі проведення конкурсу);
¾ відновлення орендованого майна та умови його повернення;
¾ виконання зобов’язань;
¾ відповідальність сторін;
¾ обов’язки сторін щодо забезпечення пожежної та санітарно-епідемічної безпеки орендованого майна;
¾ забезпечення виконання зобов’язань – неустойка (штраф, пеня);
¾ порядок здійснення орендодавцем контролю за станом об’єкта оренди;
¾ страхування орендарем взятого ним в оренду комунального майна.
За згодою сторін у договорі оренди можуть бути передбачені й інші умови.
9. Орендна плата:
¾ встановлюється у грошовій формі та вноситься орендарем своєчасно і в повному обсязі незалежно від наслідків власної господарської діяльності;
¾ розраховується згідно з Методикою розрахунку і порядку використання плати за оренду комунального майна;
¾ орендна плата, встановлена за відповідною Методикою, застосовується як стартова під час визначення орендаря на конкурсних засадах;
¾ розмір орендної плати може бути змінено лише за згодою сторін та у випадках, встановлених законодавчими актами України;
¾ термін внесення орендної плати визначається договором;
10. Термін договору оренди визначається за погодженням сторін. Термін договору оренди не може бути меншим, ніж п'ять років, якщо орендар не пропонує менший термін.
11. Після закінчення терміну договору оренди орендар, який належним чином виконував свої обов'язки за договором, має переважне право, за інших рівних умов, на укладення договору оренди на новий термін, крім випадків, якщо орендоване майно необхідне для потреб його власника. У разі якщо орендодавець має намір використовувати зазначене майно для власних потреб, він повинен письмово попередити про це орендаря не пізніше ніж за три місяці до закінчення терміну договору.
12. Орендар зобов'язаний використовувати та зберігати орендоване майно відповідно до умов договору, запобігати його пошкодженню, псуванню.
13. Одностороння відмова від договору оренди не допускається.
14. Договір оренди припиняється в разі:
¾ закінчення строку, на який його було укладено;
¾ приватизації об'єкта оренди орендарем (за участю орендаря);
¾ банкрутства орендаря;
¾ загибелі об'єкта оренди;
¾ ліквідації юридичної особи, яка була орендарем або орендодавцем.
15. Договір оренди може бути розірвано за погодженням сторін. На вимогу однієї із сторін договір оренди може бути достроково розірвано за рішенням суду у разі невиконання сторонами своїх зобов'язань та з інших підстав, передбачених законодавчими актами України.
16. У разі розірвання договору оренди, закінчення строку його дії та відмови від його продовження або банкрутства орендаря він зобов'язаний повернути орендодавцеві об'єкт оренди на умовах, зазначених у договорі оренди. Якщо орендар допустив погіршення стану орендованого майна або його загибель, він повинен відшкодувати орендодавцеві збитки, якщо не доведе, що погіршення або загибель майна сталися не з його вини.
Орендар вправі залишити за собою проведені ним поліпшення орендованого майна, здійснені за рахунок власних коштів, якщо вони можуть бути відокремлені від майна без заподіяння йому шкоди.
Якщо орендар за рахунок власних коштів здійснив за згодою орендодавця поліпшення орендованого майна, які неможливо відокремити від майна без заподіяння йому шкоди, орендодавець зобов'язаний компенсувати йому зазначені кошти в межах збільшення в результаті цих поліпшень вартості орендованого майна, визначеної в установленому законодавством порядку, яке відбулося в результаті таких поліпшень, якщо інше не визначено договором оренди.
Вартість поліпшень орендованого майна, зроблених орендарем без згоди орендодавця, які не можна відокремити без шкоди для майна, компенсації не підлягає.
Поточний ремонт майна, переданого в оренду, проводиться орендарем за його рахунок, якщо інше не встановлено договором.
Капітальний ремонт майна, переданого в оренду, проводиться орендодавцем або іншим балансоутримувачем цього майна за його рахунок, якщо інше не встановлено договором.
17. Після припинення договору оренди орендоване майно вважається поверненим після підписання акта приймання-передачі.
18. До договорів оренди майна можуть вноситись зміни з ініціативи та за згодою орендаря та орендодавця, при цьому при зміні цільового використання орендованого майна, орендна ставка розраховується відповідно до Додатку 1 до Положення.
19. Договори оренди нерухомого майна та зміни до них затверджуються головою районної ради або його заступником.
ІV . Суборенда
1. Передача цілісних майнових комплексів у суборенду забороняється.
2. Орендар має право передати в суборенду нерухоме та інше окреме індивідуально визначене майно (окремі верстати, обладнання, транспортні засоби, нежилі приміщення тощо), тільки з письмової згоди орендодавця, якщо інше не передбачено договором оренди. При цьому строк надання майна у суборенду не може перевищувати терміну дії договору оренди.
3. Плата за суборенду майна, яку отримує орендар, не повинна перевищувати орендної плати орендаря за майно, що передається в суборенду.
4. Суборендар сплачує орендарю орендну плату у розмірі, визначеному відповідно до Методики розрахунку орендної плати за майно, яке належить до спільної власності територіальних громад сіл Хмельницького району.
5. Різниця між нарахованою платою за суборенду і тією її частиною, яку отримує орендар,спрямовується до районного бюджету.
6. З метою укладання договору суборенди потенційний суборендар звертається до орендодавця з письмовою заявою та відповідним пакетом документів.
7. Після отримання згоди орендодавця укладається договір суборенди між орендарем та суборендарем.
8. До договору суборенди застосовуються положення про договір оренди.
V. Методика розрахунку та порядок використання орендної плати за майно, яке належить до спільної власності територіальних громад сіл Хмельницького району
1. Методику розрахунку орендної плати за майно, яке належить до спільної власності територіальних громад сіл Хмельницького району розроблено відповідно до Методики розрахунку орендної плати за державне майно та пропорції її розподілу, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 04 жовтня 1995 року №786 із змінами.
2. Орендна плата є платежем, який вносить орендар орендодавцеві незалежно від наслідків господарської діяльності.
3. Розмір орендної плати встановлюється договором оренди між орендодавцем та орендарем.
4. У разі визначення орендаря на конкурсних засадах орендна плата, застосовується як стартова, а її розмір може бути збільшено за результатами такого визначення.
5. До плати за оренду індивідуально визначеного майна не включаються витрати на утримання орендованого майна та плата за послуги, які відповідно до укладених угод зобов'язуються надавати орендарю державне підприємство, організація, господарське товариство, на балансі яких перебуває це майно.
Витрати інвалідів, пов'язані з утриманням об'єкта оренди з метою використання під гаражі для спеціальних засобів пересування, компенсуються за рахунок Фонду України соціального захисту інвалідів у порядку, що визначається Мінпраці та Мінфіном.
а) визначається розмір річної орендної плати.
б) на основі розміру річної орендної плати встановлюється розмір орендної плати за базовий місяць розрахунку орендної плати - останній місяць, за який визначено індекс інфляції, яка фіксується у договорі оренди.
в) з урахуванням розміру орендної плати за базовий місяць оренди розраховується розмір орендної плати за перший та наступні місяці оренди.
7. У разі коли термін оренди менший чи більший за одну добу або за один місяць, то на основі розміру місячної орендної плати розраховується добова, а в разі необхідності - на основі розміру добової орендної плати розраховується погодинна орендна плата.
8. Розмір річної орендної плати за цілісні майнові комплекси державних підприємств визначається за формулою:
Опл = (Воз+Внм) х Сор.ц /100
де Опл - розмір річної орендної плати, грн.;
Воз - вартість основних засобів за незалежною оцінкою на час оцінки об'єкта оренди, гривень;
Внм - вартість нематеріальних активів за незалежною оцінкою на час оцінки об'єкта оренди, гривень;
Сор.ц - орендна ставка за використання цілісних майнових комплексів державних підприємств, визначена згідно з додатком 1 до Положення.
9. Розмір річної орендної плати у разі оренди іншого, крім нерухомого, окремого індивідуально визначеного майна, встановлюється за згодою сторін, але не менш як 10 відсотків вартості орендованого майна за результатами незалежної оцінки, а у разі, коли орендарем є суб'єкт малого підприємництва, - не менш як 7 відсотків вартості орендованого майна за результатами такої оцінки.
10. У разі оренди нерухомого майна (крім оренди нерухомого майна фізичними та юридичними особами, зазначеними у пункті 11 даного Розділу) розмір річної орендної плати визначається за формулою:
Опл = (Вп х Сор)/100
де Вп - вартість орендованого майна, визначена шляхом проведення незалежної оцінки, грн.;
Сор - орендна ставка, визначена згідно з додатком 1 до Положення.
11. Розмір річної орендної плати за оренду нерухомого майна бюджетними організаціями, які утримуються за рахунок державного бюджету, державними та комунальними закладами охорони здоров'я, музеями, які утримуються за рахунок державного та місцевих бюджетів, національними художніми колективами та концертними організаціями, яким надається фінансова підтримка з державного бюджету, державними та комунальними телерадіоорганізаціями, редакціями державних і комунальних періодичних видань та періодичних видань, заснованих об'єднаннями громадян, державними науково-дослідними установами, навчальними закладами, трудовими і журналістськими колективами, підприємствами зв'язку, що їх розповсюджують, Товариством Червоного Хреста України та його місцевими організаціями, асоціаціями органів місцевого самоврядування із всеукраїнським статусом, а також інвалідами з метою використання під гаражі для спеціальних засобів пересування становить 1 гривню. Індексація річної орендної плати проводиться один раз на рік на підставі річних індексів інфляції у строки, визначені договором оренди.
Орендна плата у розмірі, встановленому згідно з абзацом першим цього пункту, не застосовується у разі оренди нерухомого майна для розміщення засобів масової інформації:
рекламного та еротичного характеру;
заснованих в Україні міжнародними організаціями або за участю юридичних чи фізичних осіб інших держав, осіб без громадянства;
в яких понад 50 відсотків загального обсягу випуску становлять матеріали зарубіжних засобів масової інформації;
заснованих за участю юридичних або фізичних осіб, до сфери діяльності яких належить виробництво та постачання паперу, поліграфічного обладнання, технічних засобів мовлення.
12. Витрати на утримання нерухомого майна, зданого в оренду одночасно кільком підприємствам, організаціям, і прибудинкової території, розподіляються між ними залежно від наявності, кількості, потужності, часу роботи електроприладів, систем тепло- і водопостачання, каналізації за спеціальними рахунками, а в неподільній частині - пропорційно розміру займаної підприємствами, організаціями загальної площі.
13. Перед розрахунком орендної плати за перший місяць оренди чи після перегляду розміру орендної плати визначається розмір орендної плати за базовий місяць розрахунку за такою формулою:
Опл.міс.=Опл/12 х Ід.о. х Ім
де Опл - розмір річної орендної плати, гривень;
Ід.о. - індекс інфляції за період з дати проведення незалежної або стандартизованої оцінки до базового місяця розрахунку орендної плати;
Ім - індекс інфляції за базовий місяць розрахунку орендної плати.
Розмір орендної плати за перший місяць оренди визначається шляхом коригування розміру орендної плати за базовий місяць на індекс інфляції за період з першого числа наступного за базовим місяця до останнього числа першого місяця оренди.
14. Розмір орендної плати за кожний наступний місяць визначається шляхом коригування розміру місячної орендної плати за попередній місяць на індекс інфляції за поточний місяць.
15. Якщо орендоване нежитлове приміщення є частиною будівлі (споруди), а незалежна оцінка проведена для всього приміщення, то вартість орендованої частини приміщення визначається за формулою:
Вп = Вб(с):Пб(с)хПп
де Вп – вартість об’єкта оренди;
Вб(с) – вартість будівлі (споруди) в цілому визначена шляхом проведення незалежної оцінки;
Пб(с)- площа всіх приміщень будівлі (споруди)
Пп – площа об’єкта оренди.
16. Платіжні документи на перерахування до районного бюджету або орендодавцеві орендних платежів подаються платниками установам банку до настання терміну платежу.
17. Суми орендної плати, зайво перераховані до районного бюджету або орендодавцеві, зараховуються в рахунок наступних платежів або повертаються платникові в 5-денний термін від дня одержання його письмової заяви.
18. У разі коли орендодавцем майна є державне підприємство, організація, крім підприємств, установ та організацій, які перебувають у віданні Національної академії наук, а також підприємств, установ та організацій галузі кінематографії, що належать до сфери управління Мінкультури (на період до 31 грудня 2016 р.), та державного підприємства із забезпечення функціонування дипломатичних представництв та консульських установ іноземних держав, представництв міжнародних міжурядових організацій в Україні Державного управління справами, майно якого передається дипломатичним представництвам та консульським установам іноземних держав, представництвам міжнародних міжурядових організацій в Україні, орендна плата спрямовується:
за окреме індивідуально визначене майно підприємства, організації (крім нерухомого) - підприємству, організації;
за цілісний майновий комплекс структурного підрозділу підприємства, організації, нерухоме майно - 70 відсотків орендної плати підприємству, організації, 30 відсотків - до районного бюджету.
У разі оренди майна бюджетних установ орендна плата спрямовується до районного бюджету в розмірі, встановленому Бюджетним кодексом України.
19. Розмір плати за суборенду нерухомого та іншого окремого індивідуально визначеного майна розраховується в порядку, встановленому цією Методикою для розрахунку розміру плати за оренду зазначеного майна.
Орендна плата за нерухоме майно, що передається в суборенду, визначається з урахуванням частки вартості такого майна у загальній вартості орендованого майна у цінах, застосованих при визначенні розміру орендної плати, і погоджується з орендодавцем.
У разі суборенди приміщення у будівлі, що входить до складу цілісного майнового комплексу, орендна плата за таке приміщення визначається з урахуванням частки вартості такого приміщення у загальній вартості відповідної будівлі та частки вартості зазначеної будівлі у загальній вартості орендованих основних засобів цілісного майнового комплексу.
Плата за суборенду майна у частині, що не перевищує орендної плати за майно, що передається в суборенду, сплачується орендарю, який передає в суборенду орендоване ним майно.
Різниця між нарахованою платою за перший місяць суборенди та тією її частиною, що отримує орендар, погоджується з орендодавцем і перераховується орендарем до районного бюджету.
Різниця між нарахованою платою за кожний наступний місяць суборенди і тією її частиною, що отримує орендар, визначається шляхом коригування різниці за попередній місяць на індекс інфляції за поточний місяць.
Контроль за перерахуванням зазначеної різниці до районного бюджету здійснюється орендодавцем.
Голова ради Ю.Мельник
Додаток 1
до Положення про оренду майна,
яке належить до спільної власності
територіальних громад сіл району
Орендні ставки за використання майна,
що є спільною власністю територіальних громад сіл району
ОРЕНДНІ СТАВКИ
за використання цілісних майнових комплексів підприємств та їх структурних підрозділів
Найменування |
Орендна ставка, відсотків |
Цілісні майнові комплекси підприємств: |
|
тютюнової промисловості, лікерогорілчаної та виноробної промисловості, радгоспів заводів (що виробляють виноробну продукцію) |
25 |
з виробництва електричного та електронного устатковання, деревини та виробів з деревини, меблів, з організації концертно-видовищної діяльності та виставкової діяльності, ресторанів, морського, залізничного та автомобільного транспорту, торгівлі, випуску лотерейних білетів та проведення лотерей, кольорової металургії, нафтогазодобувної промисловості |
20 |
електроенергетики, газової, хімічної і нафтохімічної промисловості, чорної металургії, зв'язку, швейної та текстильної промисловості, ресторанного господарства (крім ресторанів), з виробництва транспортних засобів, устатковання та їх ремонту, виробництва машин та устатковання, призначеного для механічного, термічного оброблення матеріалів або здійснення інших операцій, з виробництва гумових та пластмасових виробів, лісового господарства, рибного господарства, целюлозно-паперової промисловості, переробки відходів, видобування неенергетичних матеріалів, з надання додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій, паливної промисловості, побутового обслуговування |
16 |
сільського господарства, харчової промисловості (крім лікеро-горілчаної та виноробної промисловості), радгоспів-заводів, крім тих, що виробляють виноробну продукцію), металообробки, освіти, науки та охорони здоров'я, легкої (крім швейної та текстильної) промисловості, з виробництва будівельних матеріалів |
12 |
Інші об'єкти |
10 |
ОРЕНДНІ СТАВКИ
за використання нерухомого майна, яке належить до спільної власності територіальних громад сіл Хмельницького району
Використання орендарем нерухомого майна за цільовим призначенням |
Орендна ставка, відсотків |
|
1. Розміщення казино, інших гральних закладів, гральних автоматів |
100 |
|
2. Розміщення пунктів продажу лотерейних білетів, пунктів обміну валюти |
45 |
|
3. Розміщення: фінансових установ, ломбардів, бірж, брокерських, дилерських, маклерських, рієлторських контор (агентств нерухомості), банкоматів ресторанів з нічним режимом роботи торговельних об'єктів з продажу ювелірних виробів, виробів з дорогоцінних металів та дорогоцінного каміння, антикваріату, зброї операторів телекомунікацій, які надають послуги з рухомого (мобільного) зв'язку, операторів та провайдерів телекомунікацій, які надають послуги з доступу до Інтернет |
40 |
|
4. Розміщення: виробників реклами салонів краси, саун, турецьких лазень, соляріїв, кабінетів масажу, тренажерних залів торговельних об'єктів з продажу автомобілів зовнішньої реклами на будівлях і спорудах |
30 |
|
5. Організація концертів та іншої видовищно-розважальної діяльності |
25 |
|
6. Розміщення суб'єктів господарювання, що провадять туроператорську та турагентську діяльність, готелів |
22 |
|
7. Розміщення суб'єктів господарювання, що провадять діяльність з ремонту об'єктів нерухомості |
21 |
|
8. Розміщення: клірингових установ майстерень, що здійснюють технічне обслуговування та ремонт автомобілів майстерень з ремонту ювелірних виробів ресторанів приватних закладів охорони здоров'я суб'єктів господарювання, що діють на основі приватної власності і провадять господарську діяльність з медичної практики розміщення торговельних об'єктів з продажу окулярів, лінз, скелець суб'єктів господарювання, що провадять діяльність у сфері права, бухгалтерського обліку та оподаткування редакцій засобів масової інформації: - рекламного та еротичного характеру - тих, що засновані в Україні міжнародними організаціями або за участю юридичних чи фізичних осіб інших держав, осіб без громадянства - тих, де понад 50 відсотків загального обсягу випуску становлять матеріали іноземних засобів масової інформації - тих, що засновані за участю суб'єктів господарювання, одним із видів діяльності яких є виробництво та постачання паперу, поліграфічного обладнання, технічних засобів мовлення |
20 |
|
9. Розміщення: крамниць-складів, магазинів-складів турбаз, мотелів, кемпінгів, літніх будиночків торговельних об'єктів з продажу: - непродовольчих товарів, алкогольних та тютюнових виробів - промислових товарів, що були у використанні - автотоварів - відео- та аудіопродукції офісних приміщень антен |
18 |
|
10. Розміщення фізкультурно-спортивних закладів, діяльність яких спрямована на організацію та проведення занять різними видами спорту |
17 |
|
11. Розміщення: суб'єктів господарювання, що надають послуги, пов'язані з переказом грошей бірж, що мають статус неприбуткових організацій кафе, барів, закусочних, буфетів, кафетеріїв, що здійснюють продаж товарів підакцизної групи ветеринарних лікарень (клінік), лабораторій ветеринарної медицини суб'єктів господарювання, що провадять діяльність з організації шлюбних знайомств та весіль складів суб'єктів господарювання, що провадять діяльність з вирощування квітів, грибів |
15 |
|
12. Розміщення: закладів ресторанного господарства з постачання страв, приготовлених централізовано для споживання в інших місцях суб'єктів господарювання, що надають послуги з утримання домашніх тварин |
13 |
|
13. Розміщення: суб'єктів господарювання, що діють на основі приватної власності і надають послуги з перевезення та доставки (вручення) поштових відправлень (кур'єрська служба) стоянок для автомобілів |
12 |
|
14. Розміщення: комп'ютерних клубів та інтернет-кафе ветеринарних аптек рибних господарств приватних навчальних закладів шкіл, курсів з навчання водіїв автомобілів торговельних об'єктів з продажу книг, газет і журналів, виданих іноземними мовами суб'єктів господарювання, що здійснюють проектні, проектно-вишукувальні, проектно-конструкторські роботи видавництв друкованих засобів масової інформації та видавничої продукції, що друкуються іноземними мовами редакцій засобів масової інформації, крім зазначених у пункті 11 Розділу V Положення та пункті 8 цього додатка суб’єктів кінематографії, основною діяльністю яких є кіновиробництво або технічне забезпечення і обслуговування кіновиробництва за умови, що вони внесені до Державного реєстру виробників, розповсюджувачів і демонстраторів фільмів |
10 |
|
15. Проведення виставок непродовольчих товарів без здійснення торгівлі |
10 |
|
16. Розміщення торговельних автоматів, що відпускають продовольчі товари |
9 |
|
17. Розміщення: кафе, барів, закусочних, кафетеріїв, які не здійснюють продаж товарів підакцизної групи аптек, що реалізують готові ліки торговельних об'єктів з продажу продовольчих товарів, крім товарів підакцизної групи |
8 |
|
18. Розміщення: торговельних об'єктів з продажу ортопедичних виробів; ксерокопіювальної техніки для надання населенню послуг із ксерокопіювання документів |
7 |
|
19. Проведення виставок образотворчої та книжкової продукції, виробленої в Україні |
|