Архів сайта |
Травень 2024 (4) Березень 2024 (1) Лютий 2024 (7) Грудень 2023 (4) Травень 2023 (2) |
Система обслуговування громадян та обробки пенсійної документації в органах Пенсійного фонду України на сьогодні потребує рішучих комплексних змін та впровадження нових модернізованих технологій. Особливо це питання постає в умовах збільшення загального обсягу прийому громадян та численної кількості документів, що оброблюються та зберігаються в органах Пенсійного фонду
У Пенсійному фонді України розпочато створення нової системи обслуговування громадян та обробки пенсійної документації на базі централізованих інформаційних технологій.
Перший етап запровадження системи заплановано вже на цей рік.
Головна мета та найвищий результат впровадження технологій – це новий покращений рівень обслуговування громадян в органах Пенсійного фонду України, значне підвищення якості прийому громадян, скорочення термінів обробки заяв та документів, можливість дистанційного доступу пенсіонера до своєї пенсійної справи, виключення можливості впливу людського фактору на визначення розміру пенсії.
На першому етапі впровадження нової системи у нашій області вже визначено два пілотних райони, де, зокрема, відпрацьовують технологію оцифрування пенсійних справ та запровадження єдиних стандартів обслуговування.
Створено нові методи прийому громадян за принципами «бек-офіс» та «фронт-офіс». Це дасть змогу не тільки відмовитися від величезного паперового документообігу, а й спростити процедури прийому та обслуговування громадян, істотно скоротити час їхнього спілкування з фахівцями Фонду.
Вся інформація про особу відразу потраплятиме в електронну пенсійну справу, яку формуватимуть під час першого звернення громадянина у Фонд та оброблятимуть через централізовану систему призначення та виплати пенсій. Ця система буде єдиною для всіх управлінь Пенсійного фонду, захищеною за сучасними стандартами, що унеможливлює втрату персональних даних та витік інформації.
Після того, як працівники фронт-офісу (залів обслуговування громадян або приймалень для громадян) прийняли необхідний пакет документів, у бек-офісі (відділах з питань призначення та перерахунку пенсій) автоматично, за допомогою програмного забезпечення, вносяться у справу дані із системи персоніфікованого обліку про страховий стаж та заробітну плату й здійснюється розрахунок пенсії. Дані про стаж за періоди роботи до впровадження системи персоніфікованого обліку спеціаліст вносить вручну на підставі даних трудових книжок.
Нова система аналізує можливість призначення пенсії за всіма варіантами, на які має право конкретний пенсіонер. Клієнту не треба буде писати заяву на призначення конкретного виду пенсії, варто лише зазначити, що він претендує на призначення пенсії у найвигіднішому для нього розмірі.
Сьогодні оформлення пенсійних документів відбувається лише в управлінні Пенсійного фонду за місцем реєстрації пенсіонера. У подальшому громадянин зможе звернутися щодо призначення пенсії в будь - яке управління в системі Пенсійного фонду України, наприклад, в найближчу установу.
Значно розширюються можливості дистанційного обслуговування громадян, залучаючи до цього Контакт – центр та веб-портал Пенсійного фонду України.
Одержавши електронний цифровий підпис, через персональний кабінет на веб-порталі людина отримає доступ до своєї електронної пенсійної справи, зможе подати заяву на перерахунок пенсії, не виходячи з дому, контролювати вчасність виплат. Крім того, через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду громадянин має право подати заяву, звернення, скаргу, отримати необхідну консультацію фахівців.
Отже, з впровадження нових технологій буде досягнуто максимальну автоматизацію процесів від моменту звернення до призначення і виплати пенсії, перехід до електронних пенсійних справ, відмову від численних паперових архівів; економію коштів Фонду на утримання централізованих систем, упередження переплат та дублювання виплат, надійний захист персональних даних, мінімізацію «людського фактору», помилок, зловживань, корупції.