Архів сайта |
Травень 2024 (4) Березень 2024 (1) Лютий 2024 (7) Грудень 2023 (4) Травень 2023 (2) |
Про розгляд подання Прокуратури Хмельницького району від 02.09.2014 № 105-3269 вих.14 про усунення порушень Земельного кодексу України
УКРАЇНА
ХМЕЛЬНИЦЬКА РАЙОННА РАДА
VІ скликання
від 18 листопада 2014 року № 20-24/2014
м. Хмельницький
Про розгляд подання Прокуратури
Хмельницького району від 02.09.2014
№ 105-3269 вих.14
про усунення порушень
Земельного кодексу України
Розглянувши подання Прокуратури Хмельницького району від 02.09.2014 року Про усунення порушень Земельного кодексу України, в якому прокуратура вимагає вирішити питання про скасування рішення сесії Хмельницької районної ради № 15-17/2013, сесія районної ради враховує наступне.
Відповідно до пункту 15 частини першої статті 26 Закону «Про місцеве самоврядування», питання щодо скасування актів органів виконавчої влади, які не відповідають Конституції чи законам України, іншим актам законодавства, рішенням ради, прийнятим у межах її повноважень, вирішуються виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради.
Згідно з частиною десятою статті 59 зазначеного Закону акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.
Системний аналіз наведених положень законів України дає підстави вважати, що за органами місцевого врядування законодавець закріпив право на зміну та скасування власних рішень. Таке право випливає із конституційного повноваження органів місцевого самоврядування самостійно вирішувати питання місцевого значення шляхом прийняття рішень, що є обов’язковими до виконання на відповідній території, оскільки вони є суб’єктами правотворчості, яка передбачає право формування приписів, їх зміну чи скасування.
У той же час у статті 3 Конституції України закріплено принцип, за яким права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави, яка відповідає перед людиною за свою діяльність.
Цей принцип знайшов своє відображення у статті 74 Закону № 280/97-ВР, згідно з якою органи місцевого самоврядування є відповідальними за свою діяльність перед юридичними і фізичними особами.
Таким чином, органи місцевого самоврядування не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов’язані з реалізацією певних суб’єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб’єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення.
Ненормативні правові акти місцевого самоврядування є актами одноразового застосування, вони вичерпують свою дію фактом їхнього виконання, а тому не можуть бути скасовані чи змінені органом місцевого самоврядування після їх виконання. Аналогічна позиція викладена в рішенні Конституційного суду від 16 квітня 2009 року № 7-рп/2009.
Рішення, скасування якого вимагає прокурор, є актом ненормативного характеру, станом на сьогодні вже реалізоване шляхом укладення договорів оренди. За таких обставин скасувати його рада не має повноважень.
Керуючись ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування», законом України «Про прокуратуру», рішенням Конституційного суду України № 7рп/2009, районна рада
ВИРІШИЛА:
Подання Прокуратури Хмельницького району від 02.09.2014 року № 105-3269 вих.14 про усунення порушень Земельного кодексу України відхилити.
Голова ради О.Прокопов