Архів сайта |
Серпень 2024 (1) Травень 2024 (4) Березень 2024 (1) Лютий 2024 (7) Грудень 2023 (4) |
Стаття 16.
Рада проводить свою роботу сесійно. Сесія є основною організаційною формою роботи ради як представницького органу і складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради. Сесія ради є повноважною, якщо в її пленарному засіданні бере участь більше половини депутатів від загального складу ради.
Сесії можуть бути як чергові, так і позачергові.
Чергові сесії ради скликаються відповідно до плану роботи ради, у виняткових випадках можуть скликатись позачергові сесії ради.
Пленарні засідання ради починаються о 10-ій і закінчуються не пізніше 18-ої години. Обідня перерва встановлюється з 12-ої до 13-ої години. Через кожні наступні 2 години роботи сесії оголошується перерва на 15 хвилин. У разі необхідності, за рішенням ради, пленарне засідання може бути продовжене.
Рада може прийняти рішення про проведення пленарного засідання впродовж кількох днів, а також про оголошення перерви в пленарному засіданні для опрацювання документів, проведення засідань комісій, депутатських груп, фракцій, запрошення посадових осіб тощо. Наступна сесія проводиться після закінчення попередньої.
Перша сесія ради
Стаття 17.
Першу сесію новообраної ради скликає Хмельницька районна виборча комісія Хмельницької області не пізніш як через два тижні після реєстрації новообраних депутатів ради у кількості, яка забезпечує повноважність складу ради. Перше пленарне засідання першої сесії відкриває голова зазначеної територіальної виборчої комісії, який інформує раду про підсумки виборів депутатів. З моменту визнання повноважень депутатів ради нового скликання рада обирає тимчасову президію з числа депутатів ради в кількості не більше п'яти осіб - представників партій, які набрали найбільшу кількість голосів на виборах. Члени тимчасової президії почергово головують на пленарних засіданнях ради до обрання голови ради. З часу обрання голови ради він веде пленарні засідання ради відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та регламенту ради.
Обрання голови ради проводиться за процедурою встановленою статтями 60, 61, 81 регламенту.
Стаття 18.
Після обрання голови ради за його пропозицією та під його головуванням утворюється робоча група з числа депутатів для підготовки проекту регламенту, пропозицій щодо порядку денного продовження роботи першої сесії ради, формування її робочих органів. Після цього пленарне засідання першої сесії ради головуючим закривається або за рішенням ради оголошується перерва в роботі сесії на певний строк.
Рішення про утворення робочої групи приймається на сесії ради.
Стаття 19.
До порядку денного першої сесії ради можуть бути включені наступні питання: а) про обрання заступника голови ради; б) про утворення президії ради; в) про утворення постійних комісій ради та обрання їх голів; г) про затвердження структури, чисельності і витрат на утримання ради та її виконавчого апарату.
Наступні сесії ради
Стаття 20.
Наступні сесії ради скликаються головою ради в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал.
Сесію ради (крім першої) відкриває, веде і закриває голова ради, а за його відсутності – заступник голови ради. У випадках, передбачених статтею 22 регламенту, за дорученням групи депутатів, з ініціативи якої скликана сесія, її відкриває один із депутатів, що входить до її складу, а веде за рішенням ради – один з депутатів цієї ради.
Стаття 21.
У разі немотивованої відмови голови ради або його неможливості скликати сесію ради сесія скликається заступником голови ради.
У цих випадках сесія скликається:
1. Якщо сесія не скликається головою ради у строки, передбачені статтею 20 цього Регламенту.
2. Якщо голова ради без поважних причин не скликав сесію ради у двотижневий строк після того, як пропозиція про скликання сесії ради була висловлена не менш як однією третиною депутатів від загального складу ради або головою Хмельницької районної державної адміністрації.
Стаття 22.
У разі, якщо голова ради або його заступник не скликають сесію на вимогу третини депутатів від загального складу ради або голови Хмельницької районної державної адміністрації, або у разі якщо такі посади є вакантними, сесія може бути скликана депутатами ради, які становлять не менш як одну третину депутатів від загального складу ради, або постійною комісією ради.
Стаття 23.
У випадках, передбачених статтею 22 цього регламенту, рішення про скликання сесії ради може бути прийняте не менш як однією третиною депутатів від складу ради або постійною комісією ради з власної ініціативи, або за пропозицією голови Хмельницької районної державної адміністрації.
Стаття 24.
Про скликання сесії ради голова ради або його заступник не пізніш як за 10 робочих днів до сесії видає розпорядження із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд ради.
У виняткових випадках розпорядження про скликання позачергової сесії видається головою ради або його заступником не пізніш як за день до сесії.
Стаття 25.
Розпорядження голови ради або його заступника, рішення групи депутатів або постійної комісії про скликання сесії доводяться до відома депутатів і населення району у строки та порядку, встановлені статтею 24 регламенту, шляхом їх публікації на веб-сайті районної ради, а до депутатів – також засобами телефонного зв’язку.
Стаття 26.
Проекти рішень ради та інші документи, які передбачається внести на розгляд чергової сесії ради, передаються депутатам не пізніше як за 3 дні до початку роботи сесії, та висвітлюються на веб-сайті сайті районної ради.
У виняткових випадках (виникнення надзвичайної ситуації, введення надзвичайного стану), а також в разі скликання позачергової сесії проекти рішень ради та інші документи надаються депутатам при проведенні реєстрації у день проведення сесії.
Документи, передбачені частиною 1 даної статті, за наявності у депутатів електронних поштових скриньок, направляються їм за допомогою електронної пошти.
Підготовка та внесення питань на розгляд ради
Стаття 27.
Пропозиції щодо питань на розгляд ради можуть вноситись постійними комісіями, депутатами, депутатськими групами і фракціями, головою Хмельницької районної державної адміністрації, головою ради, загальними зборами громадян не пізніше як за 20 робочих днів до початку роботи сесії ради.
Пропозиції щодо прийняття рішень, які відповідно до закону є регуляторними актами, вносяться з урахуванням вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".
Стаття 28.
Пропозиції щодо питань на розгляд сесії ради повинні містити: супровідний лист, проект рішення ради, пояснювальну записку по суті питання, необхідні додатки, інформацію про доповідачів і співдоповідачів.
Стаття 29.
У разі, якщо пропозиції щодо питань на розгляд сесії ради внесено з порушенням визначених у цьому регламенті вимог, або в цілому чи в окремій частині не відповідають чинному законодавству, голова ради, а в разі його відсутності – заступник голови ради - повертають їх суб’єкту подання із супровідним листом.
Стаття 30.
Порядок денний сесії ради формується головою ради з урахуванням пропозицій, внесених постійними комісіями ради, депутатами, депутатськими групами і фракціями, головою Хмельницької районної державної адміністрації.
Стаття 31.
Попередній розгляд питань, які вносяться до порядку денного сесії ради, проводиться постійними комісіями та президією ради.
Стаття 32.
Проект порядку денного оголошується головуючим на початку пленарного засідання ради, він приймається за основу більшістю депутатів від загального складу ради.
Зміни та доповнення до проекту порядку денного ставляться головуючим на голосування у порядку їх надходження, після чого порядок денний приймається в цілому більшістю депутатів від загального складу ради.
Пропозиції, внесені безпосередньо при розгляді порядку денного на сесії ради, включаються до порядку денного лише у тому випадку, якщо вони були попередньо розглянуті відповідними органами ради або їх розгляд на сесії ради не потребує додаткового вивчення. При цьому заслуховується повідомлення ініціатора пропозиції про виконану підготовчу роботу також ініціатор пропозиції при наявності технічних можливостей надає проекти відповідного рішення депутатам, а також заслуховується виступ з цього питання представника відповідної постійної комісії, райдержадміністрації тощо.
Пропозиції про зміни та доповнення порядку денного сесії ради, які надійшли після прийняття його в цілому, приймаються більшістю депутатів від загального складу ради.
Стаття 33.
У порядок денний сесії ради першим, як правило, включається питання розгляду депутатських запитів, а останнім – «Різне» із зазначенням переліку питань, які планується розглянути в «Різному».
Стаття 34.
До порядку денного позачергової сесії ради вносяться, як правило, питання, розгляд яких визначено у пропозиціях про скликання такої сесії.
Запрошені на сесію ради
Стаття 35.
На пленарне засідання ради можуть бути запрошені представники органів місцевого самоврядування та виконавчої влади, політичних партій і громадських організацій, особи, присутність яких необхідна під час розгляду питань порядку денного.
Головуючий на засіданні інформує депутатів про склад і кількість запрошених на сесію ради. Для запрошених на сесію відводяться місця у залі засідань окремо від місць для депутатів.
Запрошені особи можуть виступати на сесії ради за умови їх письмового звернення до робочої президії, якщо буде дана на це згода більшістю присутніх депутатів.
Запрошені особи не повинні втручатись у роботу сесії ради, висловлювати своє ставлення до виступів оплесками, вигуками чи в інший спосіб, зобов'язані дотримуватись порядку і виконувати вимоги головуючого. Хто із запрошених допускає порушення порядку, не реагує на зауваження головуючого, може бути за рішенням сесії, прийнятим більшістю депутатів від складу ради, видалений із залу.
Розгляд питань на сесії ради
Стаття 36.
Розгляд питань на пленарному засіданні ради складається з доповіді, запитань доповідачу та відповідей на них, співдоповіді або співдоповідей (у разі потреби), запитань співдоповідачам та відповідей на них, обговорення, яке проводиться шляхом виступів депутатів та запрошених (у разі необхідності) і у разі потреби заключного слова доповідача та співдоповідачів.
Стаття 37.
Для доповідей на пленарних засіданнях ради надається до 30 хвилин, співдоповідей - до 15 хвилин. Виступаючим в обговоренні, а також для заключного слова - до 10 хвилин, для повторних виступів, виступів при обговоренні кандидатур, проектів рішень - до 5 хвилин, для виступів з процедурних питань, з мотивів голосування, пояснень, зауважень, пропозицій, повідомлень і довідок - до 3 хвилин.
В окремих випадках головуючий на засіданні за згодою ради може продовжити час виступу.
За рішенням ради може встановлюватися загальний час на виступи, відповіді на запитання тощо.
Технічна перерва у разі виходу з ладу електронної системи голосування «Віче» (далі – ЕСГ «Віче» ) – не більше 15 хвилин.
Стаття 38.
Рішення про припинення виступів приймається радою більшістю голосів від присутніх депутатів у випадках: а) якщо список бажаючих виступити вичерпано; б) у разі закінчення визначеного для виступів часу; в) у разі внесення пропозицій депутатів щодо припинення обговорення.
Коли окремі депутати, які подали заяву на виступ, але не виступили, під час прийняття рішення щодо припинення обговорення наполягають на виступі, рада приймає щодо цього окреме рішення однією третиною депутатів від загального складу ради.
Тексти виступів депутатів, які записалися для виступу, але не мали змоги виголосити їх у зв’язку з припиненням обговорення, на їх прохання повинні бути включені до протоколу сесії ради.
Стаття 39.
Запис на виступ проводиться за допомогою ЕСГ «Віче», а у разі виходу її з ладу – через робочу президію пленарного засідання в письмовій формі. Головуючий надає слово згідно із списком.
Головуючий на пленарному засідання сесії ради також надає слово депутатам у разі усного звернення для оголошення, внесення пропозицій, запитань, повідомлень, довідок тощо.
Слово з процедурних питань надається депутатам позачергово.
На пленарному засіданні ради ніхто не може виступати без дозволу головуючого.
Депутат у будь-який момент може відмовитися від права на виступ або передати його іншому депутату.
Голова ради, його заступник та голова Хмельницької районної державної адміністрації мають право взяти слово для виступу під час пленарного засідання ради в будь-який час.
Позачергово може також надаватися слово головам постійних комісій або депутатам, уповноваженим відповідними постійними комісіями для роз’яснення висновків, до яких прийшла постійна комісія з питання, що обговорюється.
Право на гарантований виступ свого представника на пленарному засіданні ради з кожного питання порядку денного мають депутатські групи і фракції.
Депутат може виступати з одного питання не більше двох разів.
Запитання доповідачам і співдоповідачам ставляться письмово або усно.
Головуючий на пленарному засіданні ради
Стаття 40.
Головуючий на пленарному засіданні сесії ради:
- забезпечує дотримання регламенту ради всіма присутніми на пленарному засіданні ради;
- відкриває, веде та закриває пленарне засідання, оголошує перерви в пленарних засіданнях ради;
- вносить на обговорення запропоновані проекти рішень;
- організовує розгляд питань;
- оголошує списки осіб, які записалися для виступу, інформації, запитання та запити депутатів;
- надає слово для доповіді (співдоповіді), виступу;
- створює рівні можливості депутатам для участі в обговоренні питань;
- ставить питання на голосування, оголошує його результати;
- робить офіційні та інші повідомлення;
- здійснює інші повноваження відповідно до регламенту.
Під час виконання своїх обов'язків головуючий не повинен коментувати виступи, висловлювати своє ставлення до внесених пропозицій.
Головуючий може звернутись до виступаючого з проханням щодо уточнення висловлених ним пропозицій.
Головуючий має право зупинити виступаючого, зробити йому зауваження, якщо той під час виступу порушує регламент або депутатську етику. У разі, якщо зауваження не мають впливу, головуючий ставить на голосування пропозицію про позбавлення виступаючого слова. Рада приймає відповідне рішення з цього приводу більшістю депутатів від загального складу ради.
Головуючий вживає також інших заходів для підтримання порядку на пленарному засіданні ради.
Робоча президія пленарного засідання ради
Стаття 41.
Робоча президія пленарного засідання ради складається з голови ради та його заступника, голови Хмельницької районної державної адміністрації або, у випадку його відсутності, особи, яка виконує його повноваження.
Робоча президія пленарного засідання ради сприяє головуючому в організації проведення роботи пленарного засідання ради.
Реєстрація депутатів
Стаття 42.
Перед відкриттям кожного пленарного засідання ради проводиться реєстрація депутатів на підставі пред’явлення посвідчення депутата ради шляхом особистого підпису у реєстраційній відомості.
Реєстрація депутатів в залі засідань проводиться за допомогою персональних карток з використанням ЕСГ «Віче». Депутат несе особисту відповідальність за збереження персональної картки. За письмовим клопотанням депутата, його персональна картка може зберігатися у виконавчому апараті районної ради та перед кожним пленарним засіданням під розпис видаватися депутату особисто.
У разі неможливості депутата прибути на сесію він зобов’язаний повідомити про це голову ради, або його заступника, або виконавчий апарат ради.
Дані реєстрації є підставою для відкриття пленарного засідання сесії ради.
Головуючий інформує раду про кількість присутніх на пленарному засіданні депутатів та кількість депутатів, про яких відомо, що вони відсутні з поважних причин.
За пропозицією головуючого на пленарному засіданні ради, постійних комісій та депутатів може проводитись перереєстрація депутатів у ході проведення пленарного засідання ради за допомогою ЕСГ «Віче».
Лічильна комісія
Стаття 43.
З метою чіткої організації голосування та забезпечення підрахунку голосів рада утворює своїм рішенням шляхом відкритого поіменного голосування лічильну комісію.
Лічильна комісія утворюється на період роботи ради з числа її депутатів у кількості 6 осіб. Лічильна комісія обирає зі свого складу голову, заступника голови комісії, секретаря, про що складає протокол, який доводиться до відома депутатів.
У роботі лічильної комісії не можуть брати участь її члени, кандидатури яких висунуті до складу органів ради та на посади голови і заступника голови ради, які обираються. На цей час їх повноваження як членів лічильної комісії зупиняються.
Члени лічильної комісії можуть входити до складу постійних комісій ради.
За підсумками засідань лічильної комісії складаються протоколи, які підписуються всіма членами лічильної комісії, повноваження яких не зупинені. Рішення комісії приймаються більшістю голосів членів комісії від її складу.
У випадку відсутності на пленарному засіданні кворуму для роботи лічильної комісії депутатські фракції делегують на заміну відсутніх членів лічильної комісії від своїх фракції тимчасових членів лічильної комісії на дане пленарне засідання.
(Статтю 43 доповнено абзацом 6, згідно рішення Хмельницької районної ради від 03 лютого 2021 року № 3-5/2021 «Про внесення змін до Регламенту Хмельницької районної ради».)
Секретаріат сесії
Стаття 44.
За рішенням ради утворюється секретаріат сесії. Секретаріат сесії ради утворюється на весь час повноважень ради. Секретаріат сесії утворюється з числа депутатів у кількості 3 осіб та обирається відкритим поіменним голосуванням за списком чи персонально в порядку надходження пропозицій щодо кандидатур.
Секретаріат обирає голову, заступника голови секретаріату. У разі відсутності останніх їх обов’язки виконує один із членів секретаріату.
Протоколи організаційних засідань секретаріату доводяться до відома депутатів.
Секретаріат сесії ради:
а) здійснює контроль за реєстрацією депутатів та запрошених перед початком роботи сесії і далі у разі потреби;
б) організовує спільно із виконавчим апаратом ради ведення протоколу сесії;
в) у разі виходу з ладу ЕСГ «Віче»:
- реєструє записки з проханням на виступи, на їх підставі формує список депутатів, які бажають виступити та передає його головуючому на сесії ради;
- веде облік виступаючих на сесії ради;
г) реєструє проекти документів, заяв, повідомлень, пропозицій і прохань депутатів, постійних комісій, депутатських груп і фракцій та, в разі потреби, забезпечує їх розповсюдження як офіційних документів сесії.