Начальник управління соціально-економічного розвитку території, архітектури, забезпечення взаємодії з органами місцевого самоврядування та державної реєстрації адміністрації Микола Вишпольський акцентував увагу присутніх міських, селищних, сільських голів територіальних громад на необхідності активного включення в процес розробки програми соціально-економічного розвитку Хмельницького району на 2021 рік; перегляді проектів, які потребують реалізації в поточному році; приділення належної уваги стану пасажирських перевезень тощо. Начальник управління соціального захисту населення адміністрації Надія Гулько проінформувала присутніх про необхідність вжиття усіх заходів з метою забезпечення функціонування з 01.03.2021 року «фронт офісів» для призначення і виплати соціальної допомоги, метою створення яких є доступність і зручність для суб’єктів звернення. Також Надія Іванівна наголосила на необхідності передбачення коштів у місцевих бюджетах на виплату компенсацій фізичним особам, які надають соціальні послуги та на відшкодування пільг по зв’язку і по капітальних ремонтах житла. Разом з тим обговорено питання необхідності визначення на місцях відповідальної особи з питань запобігання і протидії домашньому насильству та створення кабінетів психологічної допомоги; легалізації зайнятості та охорони праці; введення в штати на місцях посад інспекторів з питань праці тощо. Начальник служби у справах дітей адміністрації Наталія Остафійчук повідомила, що відповідні служби як юридичні особи створені і функціонують лише у семи громадах. У решті громад питання в стадії вирішення. Посадовця наголосила на недопущенні покладання обов’язків з питань захисту прав дітей на інших працівників сфери соціального захисту. Як зазначила Наталія Михайлівна, кожна громада є органом опіки і піклування на відповідній території, і тому питання захисту прав та інтересів дітей повинно бути пріоритетним. В свою чергу працівники служби у справах дітей адміністрації готові надавати методичну і практичну допомогу, зокрема залучатись до проведення рейдів, брати участь в засіданні комісій з питань захисту прав дітей тощо. Головний спеціаліст відділу цивільного захисту та взаємодії з правоохоронними органами адміністрації Ігор Савчук повідомив, що головною проблемою на сьогоднішній день залишається створення на місцях відділів або визначення відповідальної особи у сфері цивільного захисту населення. Наголошено на необхідності розроблення планів евакуації, створення на місцях комісій з питань ТЕБ та НС і цілодобових чергових служб, накопичення матеріальних резервів тощо. В контексті даного питання голова райдержадміністрації Артем Багінський зауважив, що станом на сьогодні законодавчо не врегульована процедура передачі з державної в комунальну власність основних засобів, в тому числі матеріального резерву. Тому наразі ці засоби передаються громадам на відповідальне зберігання, а після прийняття відповідного законодавчого акту - будуть передані у власність. Головний спеціаліст сектору оборонної, мобілізаційної та режимно-секретної роботи адміністрації Юрій Кулик зосередив увагу присутніх на тих повноваженнях, якими наділені органи місцевого самоврядування згідно Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про оборону України», «Про мобілізаційну підготовку і мобілізацію». Як зазначив Юрій Олександрович, враховуючи той об’єм повноважень у сфері оборонно-мобілізаційної роботи, у структурі органів місцевого самоврядування необхідно передбачити мобілізаційних підрозділ або ввести у штат працівника з питань оборонної і мобілізаційної роботи. У разі перебування на обліку менше 500 призовників і військовозобов’язаних, обов’язки щодо ведення військового обліку необхідно покласти на посадову особу служби персоналу або служби управління персоналом із встановленням доплати до посадового окладу. Начальник відділу ведення Державного реєстру виборців апарату адміністрації В’ячеслав Марчак наголосив присутнім на необхідності вчасного подання списків виборців та вчасного подання інформації про проведення виборів на відповідній території. Одночасно В’ячеслав Олександрович звернув увагу присутніх на настання відповідальності за недостовірне і неправдиве подання інформації. Як зауважено, це питання перебуває під контролем Служби Безпеки України. Головний спеціаліст сектору юридичного забезпечення апарату адміністрації Альона Мединська розповіла про те, що наразі основний напрямок співпраці між адміністрацією і органами місцевого самоврядування - це договірна робота. З метою приведення у відповідність до вимог чинного законодавства розмірів орендної плати за використання земельних ділянок водного фонду, а також для встановлення розміру орендної плати при укладенні договорів оренди земельних ділянок із земель державної власності (землі промисловості, транспорту, зв’язку, енергетики, оборони та іншого призначення) органам місцевого самоврядування необхідно надати адміністрації рішення сесій про встановлення місцевих податків і зборів на території сільської, селищної, міської територіальної громади на 2021 рік. Начальник відділу діловодства та контролю апарату адміністрації Інна Ратушняк зазначила, що найважливішим питанням у співпраці адміністрації і органів місцевого самоврядування є питання роботи із зверненнями громадян, кількість яких зросла в рази у зв’язку із укрупненням Хмельницького району. Інна Петрівна наголосила на необхідності неухильного додержання вимог Указу Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» від 07.02.2008 року № 109. Одночасно наголошено на необхідності визначення відповідальної особи за роботу із запитами на доступ до публічної інформації. Як зауважила Інна Петрівна, також є актуальним питання відновлення роботи робочих груп по прийому громадян за місцем проживання після скасування карантинних заходів. Начальник архівного відділу Галина Загородня в своєму виступі порушила питання необхідності створення у громадах архівних підрозділів (введення посад архіваріусів) з метою тимчасового зберігання внутрішніх документів для подальшої передачі їх на державне зберігання в архівних відділ адміністрації. Галина Романівна проінформувала присутніх про проведення огляду-конкурсу на краще забезпечення збереженості документів НАФ та стан діловодства в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування району, а також наголосила на необхідності затвердження у територіальних громадах таких документів, як номенклатура справ, інструкція з діловодства, Положення про експертну комісію тощо. В ході наради усі присутні могли отримати кваліфіковані роз’яснення з піднятих питань.
|