Архів сайта |
Травень 2024 (4) Березень 2024 (1) Лютий 2024 (7) Грудень 2023 (4) Травень 2023 (2) |
В Україні тривають консультації щодо розмежування повноважень між органами місцевого самоврядування та органами державної виконавчої влади всіх рівнів та їх фінансового забезпечення. Міністерство розвитку громад та територій цього разу запросило на відкриту дискусію «Вектори децентралізації: про завдання та подальші кроки» ключових учасників реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади Житомирської області. Партнерську підтримку заходу надав Швейцарсько-український проект «Підтримка децентралізації в Україні» DESPRO. |
У такий спосіб Мінрегіон спільно з представниками місцевого самоврядування, місцевої виконавчої влади, народними депутатами України та експертами доопрацьовують проекти законів «Про місцеве самоврядування», «Про місцеві державні адміністрації», проекти змін до Бюджетного та Податкового кодексів України. Це ключові документи, які внормують питання повноважень та їх фінансове забезпечення. «У нас залишилося три місяці, протягом яких ми повинні прийняти кілька законодавчих ініціатив, щоб всі громади перейшли у новий бюджетний рік з новими повноваженнями та ресурсами (…) У старій системі управління територіями проблеми громад вирішували районні, а подекуди й обласні державні адміністрації. Це неприродньо для місцевого самоврядування. І з виборами 25 жовтня цього року цей недолік повинен бути виправлений. Згідно концепції реформи місцевого самоврядування, податкова база та повноваження перейдуть з районного рівня до громад. Всі вони стануть рівними з точки зору повноважень, переліку надходжень, відповідальності», – сказав заступник Міністра розвитку громад та територій В’ячеслав Негода. Іншим важливим аспектом реформи заступник Міністра назвав формування територіальних органів виконавчої влади – створення нових районних державних адміністрацій. «На сьогодні в Україні немає органу, який має право утворювати чи ліквідовувати районні державні адміністрації. Ймовірно, це завдання буде покладено на уряд. Два законопроєкти щодо цього – урядовий та депутатський зареєстровані у парламенті. Міністерство звернулося до Верховної Ради з проханням визнати ці законопроекти невідкладними. Адже районні ради, згідно Конституції та чинного законодавства про місцеве самоврядування, затверджують бюджети та плани соціально-економічного розвитку районів, які подають районні державні адміністрації. Вже у листопаді-грудні почнуться засідання новообраних районних рад, та й бюджет на наступний рік має бути затверджено у грудні», – пояснив В’ячеслав Негода. Він також поінформував, чисельність працівників нових РДА буде більшою, ніж старого зразка, бо більшою є їхня територія та навантаження. «Також ми рекомендуємо залишити підрозділи районних державних адміністрацій у старих райцентрах, якщо це буде потрібно. Особливо це стосується управлінь, які займаються соціальним захистом, архівною справою», – додав заступник Міністра. Він наголосив, що і місцеве самоврядування, і виконавча влада є однаково важливими для побудови міцної державності. «Місцеве самоврядування формується виборцями на місцях, а виконавча влада формується виборцями на державному рівні. Не може бути сильної держави із сильним місцевим самоврядуванням та слабкою виконавчою владою. Обидва ці напрямки мають бути збалансованими. Для нас також дуже важливо, щоб зміни системи територіальної організації влади, які впроваджують ті чи інші міністерства, гармонізувалися з новим адміністративно-територіальним устроєм. Тоді районні та обласні державні адміністрації зможуть координувати їх діяльність. Більше того, на ці адміністрації також буде покладено питання моніторингу законності рішень територіальних підрозділів державних органів влади». Переглянути трансляцію відкритої дискусії «Вектори децентралізації: про завдання та подальші кроки» ТУТ |
Джерело: Мінрегіон |