Архів сайта |
Травень 2024 (4) Березень 2024 (1) Лютий 2024 (7) Грудень 2023 (4) Травень 2023 (2) |
Відповідне Звернення до центральних органів державної влади схвалено на засіданні Правління Української асоціації районних та обласних рад. УАРОР звертає увагу, що розподіл коштів субвенції Державного бюджету на соціально-економічний розвиток регіонів в переважній більшості випадків не спрямовуються на реалізацію проєктів, спрямованих на економічний чи соціальний розвиток, а розпорошуються незначними сумами за численними напрямками. «Вважаємо за доцільне кошти субвенції на соціально-економічний розвиток інтегрувати до ДФРР і забезпечити дотримання механізму розподілу і фінансування згідно з вимогами статті 241 Бюджетного кодексу України», – йдеться у звернені. |
Також, УАРОР пропонує вдосконалити механізм зарахування податку на доходи фізичних осіб за місцем розташування відокремлених підрозділів, а саме внести зміни до Податкового та Бюджетного кодексів, що мають на меті врегулювати питання сплати ПДФО відокремленими та структурними підрозділами підприємств, які розташовані на іншій, ніж юридична особа, території за неосновним місцем обліку. Зокрема, доповнити п.168.4 ст.168 Податкового кодексу України та ст.64 Бюджетного кодексу України повним переліком всіх видів підрозділів, які може мати суб’єкт господарювання – юридична особа згідно зі ст.64 Господарського кодексу України, і які провадять свою діяльність на іншій території, ніж така юридична особа, а також шляхом внесення змін до статті 127 Податкового кодексу встановити відповідальність за порушення порядку зарахування ПДФО до місцевих бюджетів. До того ж, Асоціація наголошує, що залишається актуальним необхідність вирішення питання щодо фінансування районних рад, територію яких повністю охоплюють ОТГ. Для утримання таких районних рад необхідно надання відповідних дотацій чи субвенцій з державного бюджету на період до завершення реформи. Окрім того, йдеться у зверненні, важливим залишається питання щодо зміни критеріїв розподілу додаткової дотації на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров’я. Але як показав досвід формування місцевих бюджетів на 2018 та 2019 роки окремі обласні державні адміністрації при підготовці обласних бюджетів не здійснювали розподіл додаткової дотації між місцевими бюджетами області взагалі, дотації, яка визначена статтею 1036 Бюджетного кодексу України, або ж здійснювали його суб’єктивним чином без певних уніфікованих критеріїв. У багатьох випадках такий підхід призвів до нерівномірного розподілу дотації і наявності недостатності коштів у бюджетах місцевого самоврядування на утримання установ освіти і охорони здоров’я. Тому у своєму зверненні УАРОР з метою забезпечення дотримання принципів єдності бюджетної системи України, збалансованості, справедливості і неупередженості, обґрунтованості, а також забезпечення єдиних підходів до розподілу додаткової дотації та упередження зловживань і необ’єктивного розподілу бюджетних коштів пропонує відновити здійснення розподілу коштів додаткової дотації між місцевими бюджетами, які мають прямі міжбюджетні відносини з державним бюджетом на центральному рівні з урахуванням певного резерву коштів для обласного бюджету для усунення можливих диспропорцій між місцевими бюджетами області. |
Джерело: УАРОР |