Архів сайта |
Травень 2024 (4) Березень 2024 (1) Лютий 2024 (7) Грудень 2023 (4) Травень 2023 (2) |
Аналітики АМУ підготували аналіз ключових положень законів з «бюджетного пакету» 2017 року (Законів України Про Державний бюджет України на 2017 рік, про внесення змін до Бюджетного та Податкового кодексів, інших законодавчих актів) щодо їх впливу на місцеві бюджети, зокрема, бюджети об’єднаних територіальних громад. У загальному висновку, вважають експерти АМУ, на 2017 рік передбачено суттєве обтяження місцевих бюджетів додатковими витратами, що зумовить зниження фінансової спроможності місцевого самоврядування. На місцеві бюджети перекладено додаткові видатки в обсязі 29.6 млрд грн. Для їх забезпечення органи місцевого самоврядування будуть вимушені відволікати власні ресурси та обмежувати фінансування місцевих програм (порівняльна інфографіка 2015-2017 років). |
Завдяки наполегливим діям АМУ вдалося домогтися врахування деяких пропозицій. Так на 2017 передбачено:
В той же час: Додаткова дотація не передбачена бюджетам міст обласного значення.
В той же час: Скасовано пільгові тарифи на електричну енергію, яка використовувалася для забезпечення роботи електричного міського транспорту та зовнішнього освітлення населених пунктів (постанови НКРЕКП від 15.12.2016 № 2210 та від 24.11.2016 № 2021).
В той же час: На рівень місцевих бюджетів передано усі видатки, крім видатків на оплату праці педагогічних працівників по загальноосвітніх закладах (навантаження 23,5 млрд грн) та видатки на оплату комунальних послуг та енергоносіїв закладів охорони здоров’я (6,0 млрд грн).
В той же час: На рівень місцевих бюджетів передано 3 державних заклади охорони здоров'я (0,1 млрд грн).
В той же час: За містами-обласними центрами залишено фінансування ПТУ, хоча не передбачено доручення передати такі заклади у комунальну власність. (МОН розробив відповідний спрощений порядок передачі майна ПТУ в комунальну власність та механізм формування містами регіонального замовлення на підготовку кадрів (розширення повноважень щодо управління цими закладами). Очікується його схвалення Урядом).
В той же час: 1 млрд грн субвенції на формування інфраструктури ОТГ, 2,5 млрд грн субвенції на соціально-економічний розвиток та 2,5 млрд грн державного фонду регіонального розвитку передбачено за рахунок не реалістичних джерел надходжень (спецконфіскат). (Урядом підготовлено і подано до парламенту відповідний законопроект щодо залучення коштів спецконфіскату. Очікується його прийняття в І кварталі 2017 року).
В той же час: На рівень місцевих бюджетів перекладено фінансування компенсаційних виплат та соціальних пільг. Фактично фінансування наданих державою пільг відбуватиметься за рахунок місцевих бюджетів. Не передбачено субвенції на пільгове перевезення категорій громадян (близько 2,2 млрд грн).
В той же час: Вилучено норми щодо можливості спрямовувати кошти освітньої та медичної субвенцій на капітальні видатки.
|
Джерело:Асоціація міст України |