Архів сайта |
Травень 2024 (4) Березень 2024 (1) Лютий 2024 (7) Грудень 2023 (4) Травень 2023 (2) |
Стаття 45.
Рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.
Стаття 46.
Рішенням ради нормативно-правового характеру є рішення, прийняте радою в межах її компетенції, яке встановлює, змінює чи скасовує норми права, має загальний чи локальний характер та застосовується неодноразово.
Рішення ради нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо радою не встановлено більш пізній строк введення цих рішень у дію.
Стаття 47.
Іншими актами ради, що приймаються у формі рішень є:
- рішення ненормативного характеру – рішення ради, які породжують права і обов'язки тільки у того суб'єкта (чи визначеного ними певного кола суб'єктів), якому вони адресовані;
- доручення – рішення ради, що стосується органу чи посадової особи ради і містить зобов’язання або повноваження до вчинення певних дій;
- звернення – рішення ради, звернене до не підпорядкованих раді суб’єктів із закликом до вчинення певних дій та ініціатив;
- заяви – рішення ради, що містять в собі виявлення позиції ради з певних питань;
- процедурні рішення – рішення ради, що стосуються визначення способу розгляду питань на пленарному засіданні і не потребують попереднього розгляду в постійних комісіях ради.
Рішення ради, які відповідно до закону є регуляторними актами, розробляються, розглядаються, приймаються та оприлюднюються у порядку, встановленому Законом України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".
Стаття 48.
Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради.
Стаття 49.
Проекти рішень ради нормативно-правового характеру надаються на розгляд постійної комісії з антикорупційної діяльності та правопорядку, питань регламенту, депутатської діяльності, етики, законності, правопорядку та зв’язку з засобами масової інформації для проведення їх аналізу на відповідність Конституції та законам України.
Стаття 50.
Рішення ради приймаються відкритим поіменним голосуванням, окрім випадків обрання голови районної ради, заступника голови районної ради, звільнення їх з посади; прийняття рішення про недовіру голові районної державної адміністрації; внесення до Кабінету Міністрів України пропозицій щодо голови районної державної адміністрації, стосовно яких рішення приймаються таємним голосуванням.
Результати поіменного голосування підлягають обов’язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації».
На веб-сайті районної ради розміщуються в день голосування і зберігаються протягом необмеженого строку всі результати поіменних голосувань.
Результати поіменного голосування є невід’ємною частиною протоколу сесії ради.
Стаття 51.
Відкрите поіменне голосування проводиться з використанням ЕСГ «Віче».
При проведенні поіменного голосування за допомогою ЕСГ «Віче» формується список депутатів у вигляді: «ЗА», «ПРОТИ», «УТРИМАЛИСЬ», «НЕ ГОЛОСУВАЛИ», який відображається на загальному інформаційному табло та зберігається в електронному архіві сесії.
У разі виходу з ладу ЕСГ «Віче», поіменне голосування проводиться шляхом опитування головуючим вголос кожного депутата районної ради під час пленарного засідання.
Стаття 52.
Лічильна комісія підраховує голоси, складає протокол та подає дані про результати відкритого поіменного голосування головуючому на засіданні або у секретаріат сесії у разі його утворення. Підсумки голосування заносяться до протоколу сесії.
Стаття 53.
Після оголошення головуючим на засіданні ради про початок голосування, ніхто не має права його переривати і до оголошення результатів слово нікому не надається.
Стаття 54.
Перед голосуванням кількох пропозицій, які виключають одна одну, головуючий на засіданні послідовно оголошує їх і, якщо немає зауважень до змісту, переходить до голосування кожної пропозиції окремо, в порядку їх надходження.
Перед кожним голосуванням головуючий на засіданні чітко формулює зміст питання, що буде ставитися на голосування, і якщо немає заперечень, пропонує провести голосування щодо нього.
Стаття 55.
При наявності двох або більше альтернативних проектів рішень з одного і того ж питання порядку денного пленарного засідання ради, головуючий ставить їх на голосування в порядку черговості надходження. Вважається прийнятим те рішення, яке отримало більшість голосів депутатів від загального складу ради.
Стаття 56.
У разі виявлення на пленарному засіданні факту порушення вимог щодо особистого голосування шляхом голосування за іншого депутата, розгляд питання порядку денного зупиняється. Головуючий на пленарному засіданні встановлює присутність відповідного депутата у залі засідань, а у разі його відсутності доручає лічильній комісії вилучити персональну картку такого депутата та передати її головуючому на пленарному засіданні і після здійснення перереєстрації проводить повторне голосування щодо пропозиції, яка ставилась на голосування останньою.
У разі виникнення інших порушень процедури голосування або виникнення перешкод під час його проведення, після виступу з мотивів голосування проводиться повторне голосування без обговорення.
Стаття 57.
Кожному рішенню ради присвоюється номер, який складається із порядкового номеру, номеру пленарного засідання ради та календарного року (наприклад 4-1/2020).
Стаття 58.
Підписані рішення ради тиражуються виконавчим апаратом ради і надаються відповідним посадовим особам чи органам, підприємствам, установам і організаціям, яких вони стосуються, та депутатам в разі їх звернення.
Стаття 59.
Засідання ради протоколюються. Складання протоколу організовує та здійснює виконавчий апарат ради протягом десяти робочих днів.
У протоколі сесії ради зазначаються:
- дата, час, місце проведення засідання та номер скликання сесії;
- кількість депутатів, присутніх на засіданні;
- питання порядку денного, винесені на розгляд;
- прізвища та ініціали головуючого на засіданні та виступаючих;
- всі внесені на голосування питання і пропозиції, спосіб їх вирішення;
- повні результати голосування і прийняті рішення.
Протокол сесії є офіційним документом, що підтверджує процес обговорення та прийняття рішень радою.
Протокол сесії підписується головою ради або головуючим на засіданні і зберігається у виконавчому апараті ради.
Виконавчий апарат ради після кожного пленарного засідання формує матеріали сесії, які включають:
- протокол засідання;
- відомості про реєстрацію депутатів;
- проекти документів, які розглядалися на сесії;
- висновки і пропозиції органів ради щодо розглянутих на засіданні питань;
- тексти виступів депутатів, які не було проголошено;
- запити депутатів;
- матеріали, які поширювалися серед депутатів у зв’язку з розглядом питань;
- рішення ради.
Таємне голосування
Стаття 60.
Таємне голосування обов’язково проводиться у випадках, передбачених законодавством, а також за рішенням ради у інших випадках.
Стаття 61.
Таємне голосування проводиться за наступною процедурою.
Бюлетені для таємного голосування у кількості, що відповідає фактичній кількості присутніх на сесії депутатів, виготовляються під контролем лічильної комісії. Вони повинні бути однаковими за матеріалом, кольором, розміром, змістом. Бюлетені підписуються членами лічильної комісії.
Вид бюлетеня для таємного голосування визначається лічильною комісією, про що вона повідомляє депутатів.
Депутати за алфавітним списком на запрошення лічильної комісії, після пред’явлення посвідчення депутата, отримують виборчий бюлетень, про що розписуються у списку. Бюлетені видаються членами лічильної комісії у сесійній залі на столі президії. В сесійній залі встановлюється кабіна для голосування, поруч з кабіною - урна.
Голосування проводиться у відведеному місці кожним депутатом особисто.
Кожному депутату видається бюлетень без будь-яких позначок і поміток.
Кожний депутат робить лише одну позначку „+” (плюс) або іншу у квадраті напроти прізвища кандидатури, за яку він голосує, або навпроти проекту рішення, яке він підтримує.
Кожний депутат при опусканні бюлетеня в урну, складає його вдвоє текстом всередину.
Бюлетені, у яких буде підтримано дві і більше кандидатури на одну посаду, вважаються недійсними.
Недійсними вважаються бюлетені невстановленого зразка, а також бюлетені, які містять позначки, проставлені не у квадраті напроти прізвища кандидата.
Кожний бюлетень, який викликає сумнів, розглядається лічильною комісією та приймається рішення на предмет визнання його дійсним чи недійсним.
Прізвища, додатково вписані до бюлетеня, при підрахунку голосів не враховуються.
Бюлетень, у якому проти жодного прізвища не зроблено позначки, вважається недійсним.
Бюлетені виготовляються та видаються під контролем лічильної комісії в кількості, що відповідає фактичній кількості депутатів, що зареєстровані та присутні на пленарному засіданні відповідно до офіційно отриманого та завіреного списку.
Урна перевіряється та опечатується шляхом нанесення підписів усіх членів лічильної комісії та встановлення печатки районної ради, відкриття урни проводиться головою лічильної комісії в присутності всіх членів лічильної комісії в сесійній залі під час пленарного засідання.
Якщо бюлетенів у скриньці для таємного голосування виявиться більше, ніж їх було видано згідно з реєстром про одержання бюлетенів, всі бюлетені для таємного голосування вважаються недійсними і проводиться переголосування.
У разі встановлення лічильною комісією порушень порядку голосування, рада приймає рішення про переголосування більшістю голосів від загального складу ради.
Результати таємного голосування лічильна комісія заносить до протоколу, який підписують всі присутні її члени. В разі незгоди будь-кого з членів лічильної комісії з протоколом, він у письмовій формі викладає свою окрему думку, яка додається до протоколу і оголошується на пленарному засіданні.
За доповіддю голови лічильної комісії (або визначеного нею доповідача - члена лічильної комісії) про підсумки таємного голосування, головуючий на пленарному засіданні оголошує рішення ради, яке заноситься до протоколу пленарного засідання.
Контроль будь-якими особами за волевиявленням депутата забороняється, в тому числі проведення фото- та відеозйомки.