Зокрема, Українська асоціація районних та обласних рад вважає, що до повноважень районних рад та їх виконавчих органів мають відноситись:
- Об’єкти культури, фізкультури, туризму районного значення
- Школи-інтернати загального профілю, спеціалізовані школи
- Управління іншим спільним комунальним майном та підприємствами комунальної власності територіальних громад району
- Спеціалізовані медичні послуги (чітко визначені)
- Трудові архіви та будинки соціальної допомоги
- Будівництво та утримання транспортної інфраструктури районного значення
- Підрозділи для подолання наслідків стихійних лих та надзвичайних ситуацій
- Захист навколишнього середовища розвиток рекреаційного потенціалу
- Сприяння соціально-економічного розвитку району, у тому числі, залучення інвестицій, грантів, міжнародної технічної допомоги
Крім того, Сергій Чернов звернув увагу присутніх на нерівномірність представлення територіальних громад в районних та обласних радах та необхідність вдосконалення законодавства про місцеві вибори. Так, за його словами, в цілому по Україні 48 адміністративно-територіальних одиниць не мають своїх представників в обласних радах. В Харківській обласній раді, наприклад, не представлені Барвінківський та Шевченківський райони, а також м. Люботин (загальна кількість населення понад 62 тис чоловік).
Кількісний склад районних та обласних рад пропонується формувати в залежності від кількості громад району чи області, помножених на два. Не є коректним застосування числових показників щодо представництва громад у районних та обласних радах, які ставляться в залежність від чисельності виборців у громадах. Відповідно до чинного законодавства, статус та повноваження громад не залежить від кількості виборців, тому громади мають право на рівне представництво у місцевих радах субрегіонального та регіонального рівнів.
Завантажити презентацію Сергія Чернова можна натиснувши СЮДИ.
|